Hoe zit het met het behalen van een ir. titel na het HBO?

Dus bijvoorbeeld ik wil hbo-civieletechniek studeren en daarna een master op de universiteit van Delft studeren.
Behaal ik alsnog de ir. titel i.p.v. Ing.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
4.8K

Antwoorden (2)

Ja. Dan ben je ir. of MSc (Master of Science).

Na een hbo civiele techniek ben je ing. of B BE (Bachelor of Built Environment).

Toegevoegd na 2 minuten:
Echter: met een hbo-bachelordiploma moet je meestal eerst een premaster of bachelortraject volgen, alvorens te kunnen starten met de (aansluitende) masteropleiding aan de universiteit.
7 jaar geleden
na het behalen van een HBO diploma kreeg je vroeger de titel ing.(ingenieur)
dit is veranderd in BAsc(Bachelor of applied sciences(= bachelor in toegepaste wetenschappen,
ee opleiding aan de universiteit leverde vroeger de titel drs(doctorandus)op , of ir.(universitair ingenieur)
tegenwoordig is dat Msc(Master of science) ófsA( Master of Arts), afhankelijk van de gevolgde studie;
ben je gepromoveerd dan krijg je de titel dr.(doctor) en phD(internationale titel staat voor philosophical Doctor óf de titel MD(medical doctor, voor artsen)
al met al niet zo duidelijk omdat er nationale en internationale titels zijn,
groet van Joske11