op hoeveel graden wordt restafval verbrand in de verbrandingsoven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
4.9K
Erna55
7 jaar geleden
Het woord oven zoals dat bij vuilverbranding wordt gebruikt is een verbrandplaats.
Het restafval wordt verbrand in de oven. Het wordt niet gebakken.
De oven wordt niet heetgestookt voordat het afval erin gaat. Anders dan een gasfornuis dat eerst een bepaalde temperatuur bereikt moet hebben om je broodjes te bakken.
Erna55
7 jaar geleden
Mijn reactie klopt niet. Tot mijn grote verbazing lees ik dat de oven eerst gestookt wordt.
tinus1969
7 jaar geleden
@Erna55, en dat is nodig om onvolledige verbranding van het afval te voorkomen. Onvolledige verbranding geeft allerlei giftige stoffen, van roet tot dioxine.

Antwoorden (1)

De oven wordt gestookt tot 850 graden Celsius.

---Het 'echte' restafval verdwijnt in de verbrandingsoven, gestookt met aardgas. Als de temperatuur hoger is dan 850 graden Celsius gaat het afval in de oven en de gaskraan dicht. De lucht (zuurstof) voor de verbranding wordt aangezogen uit de afvalbunkers en door het rooster geblazen. De temperatuur op het rooster van de ketel is tussen 1.000 en 1.300 graden Celsius.

Toegevoegd na 1 uur:
Eerste zin moet zijn : De oven wordt op gas gestookt tot boven 850 graden.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ maar het is niet tot 850 graden, het is hoger dan ..
"Als de temperatuur hoger is dan 850 graden Celsius .."