Deze bolletjes op het deksel van de kist zijn om de schroeven een nette afwerking te geven en te zorgen dat men niet met een accutol of schroevendraaier aan de slag hoeft tijdens een ceremonie. Vroeger werden hier veelal messing sierschroeven voor gebruikt en in de Victoriaanse periode waren dan prachtige versiersels.

Er zijn vele patenten op de mechanismen waarmee de kist is afgewerkt van click systemen tot ornamenten. De bollen van de zelfde houtsoort als de kist is esthetisch tegenwoordig een veel gekozen item en geven een bescheidenere look. Leuk feitje over het algemeen zijn kist schroeven traditioneel links in plaats van rechts draaiend dit voorkomt dat deze makkelijk per ongeluk los gedraaid kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

bij de crematie van mijn oma, mochten al haar kinderen en kleinkinderen zelf het deksel dichtmaken, aan de bollen op de kist van mijn oma zat dus schroefdraad.