Ja anders mogen het geen diamanten heten. Uiteindelijk zal je natuurlijk altijd uit moeten kijken voor nep diamanten. Of ze nou duur zijn of goedkoop.
10 jaar geleden
Wat heet echt?

Diamanten zijn in feite niets meer dan onder extreme druk samengeperst koolstof. (zie link 1)
Het kan dus zo zijn dat een diamant machinaal is gefabriceerd door de extreme druk waaronder natuurlijke diamanten ontstaan na te bootsen. (zie link 2)
Gezien de scheikundige eigenschappen van dit product, heet het gewoon diamant en mogen deze ook als zodanig worden verkocht. Hetzij voor industriële doeleinden (denk aan tunnelboren, et cetera), hetzij als sieraad/edelsteen.

Doorgaans zijn binnen de categorie 'natuurlijke diamanten' de zogeheten 'bloeddiamanten' (of conflictdiamanten) het goedkoopst.
Voornoemde zijn echter uiterst controversieel. (zie link 3)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk... weer wat geleerd vandaag ;)
Dank voor deze toevoeging! Deze techniek was voor mij nog totaal onbekend!