Kan er met de huidige techniek een 3D kopieerapparaat gemaakt worden?

dus een apparaat wat bijv een smartphone kan kopieren door scanner lensen rondom, wellicht rontgenstralen om de hardware van die smartphone af te lezen en dan het geheel te kopieeren met 3d print techniek.

en wellicht een stap verder: de specs van de gescande smartphone upgraden naar bijv dubbel werkgeugen icm met software.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (3)

Nee, dat is nog niet mogelijk, de vorm is inmiddels geen probleem, echter objecten die bestaan uit meerdere grondstoffen ,die allemaal weer een ander smeltpunt hebben is nog een stapje te ver . Het 3d printen staat nog in de kinderschoenen.
10 jaar geleden
Stel dat je zou kunnen metalen printen dan zou het printen van de procecor niet kunnen omdat dit veel te fijn is om te printen, en wat mij betreft zal dat nooit niet lukken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenwoordig kunnen ook al metalen geprint worden hoor. Maar processors printen is nog niet realistisch.
Nee dat kan niet en is ook niet nodig want dat doen de Chinezen, dat zijn meesters in het compieren. Echter zoals bij elke copie, de kwaliteit wordt altijd minder.