Kun je een speelgoed tractor ombouwen zodat hij elektrisch aangedreven wordt?

Ik heb een soort plastic speelgoed tractor met trap aandrijving. Zou je daar een kleine (elektrische) motor op kunnen zetten zodat het dan echt gaat rijden als je ergens op drukt? en wat heb je daar voor nodig dan? en hoe duur zou het ongeveer zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
3.1K

Antwoorden (1)

Ja, als je de spullen maar hebt én de kennis, dan kan je heeeel veel maken.
Ik denk in dit geval bijv. aan een ruitenwissermotor van een auto en een accu. Natuurlijk heb je nog wat klein materiaal nodig om e.e.a. aan elkaar te maken en een schakelaar om hem te bedienen. Als je op de sloop onderdelen gaat halen moet je voor zo'n €100,- wel de meeste delen hebben. Verder heb je een lasapparaat nodig, wat steuntjes en bouten en moeren.
Kortom, het kán wel, maar het is niet gemakkelijk.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk ook even aan een rem. Een trapauto (-trekker) heeft meestal geen rem, omdat je remt door de trappers tegen te houden. Dat doet een elektromotor niet. Dus als je het ding elektrisch maakt, denk dan vooraf na over hoe je hem straks laat remmen.
Want als ik op de foto af ga is het een schitterend ding en het zou zonde zijn als je hem op de eerste proefrit al in de prak zou rijden omdat je niet aan de rem hebt gedacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh - - weet je zeker dat je voor een wrak wel al die moeite wilt doen?