Kan het ontwerpen van een (technisch) draaiboek voor een organisatie een onderzoeksvraag zijn?

Stel dat je voor een IT bedrijf een (technisch) draaiboek voor implementatie van product X moet schrijven, hoe kan ik dat dan omschrijven in de vorm van een onderzoeksvraag?

Zo ja, in welke richting adviseren jullie mij de onderzoeksvraag vorm te geven? En de probleem- en doelstelling?

Dit i.v.m. de eventuele opzet van een onderzoek.
Wellicht dat iemand hier reeds ervaring mee heeft in de praktijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Dit is beslist geen wetenschappelijke onderzoeksvraag. Wat men op het HBO en in het bedrijfsleven met 'onderzoek' aanduidt weet ik niet, ik weet wel dat de definitie daar ruimer is.

Voor een universitair onderzoek is dit beslist onvoldoende wetenschappelijk.