Waar kun je een "oog besturing" vinden?

Reden:
Ik en de vader van een lichamelijk gehandicapte dochter zoeken een vervanging van de mytobii
Deze is heel achterhaald en trekt de software van nu niet erg meer.
De kosten om een nieuwe te kopen zijn heel hoog.

Het idee:
We willen een all-in-one-pc op de stang plaatsen,
met "oog besturing" eronder of erboven die via usb aan te sluiten is.

Het enige wat ik kon vinden is een model van $3500+

Het maximale wat we aan de hele set kunnen uitgeven is €1000

Misschien weet je alternatieve producten?
Voel je vrij te antwoorden en te commenten =D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Pieter2011
11 jaar geleden
Misschien heb je hier nog iets aan (al was het alleen maar om info in te winnen):
http://www.heservis.nl/producten.htm#OBS
http://speciaalonderwijs.kennisnet.nl/passend_onderwijs_en_ict/differentieren_met_ict
Je zou ook even kunnen informeren bij Het Dorp in Arnhem:
http://www.rtdhetdorp.nl/onze-hulpmiddelen/communicatie/dynamische-communicatiehulpmiddelen/ Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Ik duik vandaag of morgen achter m'n pc en bekijk het ffe ^^

Het beste antwoord

Kijk eerst eens op de site van RDG Kompagne: http://www.kompagne.nl/category.asp?catid=3 Die hebben verschillende varianten van oogbesturing op de site staan, en ook andere soorten bedieningen. Er is trouwens nog veel meer dan wat er op de site staat.

Is er een ergotherapeut betrokken bij de aanvraag e.d.? Als dit haar enige manier van communiceren is, kan ze waarschijnlijk ook PC-aanpassingen vergoed krijgen vanuit de zorgverzekering als hulpmiddel. Is het niet strikt genomen de enige manier maar heeft ze hem wel veel voor school nodig, dan zou het UWV een rol kunnen spelen in de vergoeding. Maar een ergotherapeut kan ook een rapport opstellen en verder zoeken naar mogelijkheden.

Specifiek voor communicatie denk ik dat je snel bij RDG uitkomt hoor, maar als het gaat om computeraanpassingen of het integreren van bepaalde aanpassingen, kan een creatief revalidatietechnicus vaak ook veel voor je betekenen. Op de afdeling revalidatietechniek van de Hoogstraat maken en bedenken ze bijvoorbeeld ook veel zelf. Ik geloof dat de voorbeelden op hun site niet zo relevant zijn voor jullie, maar het geeft een idee van wat er allemaal mogelijk is: http://www.dehoogstraat.nl/revalideren/producten_revalidatietechniek Iemand die goed met je meedenkt en bereid is nieuwe dingen te maken, kan echt een enorm verschil maken in je functioneren uiteindelijk. Ze werken ook samen met een bedrijfje waarvan ik even de naam kwijt ben en die vaak echt nieuwe aanpassingen maakt. Als ik hun naam nog vind, vul ik het antwoord nog wel even aan.

Maar begin bij RDG, en schakel ook een ergotherapeut erbij in. Liefst in de tweede lijn zou ik zeggen, want in revalidatiecentra zal bijvoorbeeld een logopedist vaak meer weten van specifieke communicatiehulpmiddelen, en zeker met de koppen bij elkaar is in zo'n team over het algemeen veel meer kennis dan in de eerste lijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dat bedrijf dat ik bedoelde was Focal: http://www.focalmeditech.nl/

Kijk gewoon eens of je er iets interessants tussen ziet. In deze folder (http://www.focalmeditech.nl/downloads/Brochure_SPECIALE%20BEDIENINGEN_1005_NL_web.pdf) staan diverse bedieningen voor werkelijk van alles, van omgevingsbesturing tot de rolstoel en de PC. Ik geloof dat er geen oogbesturing bij staat, maar ze maken ook veel op aanvraag en het illustreert een beetje wat voor mogelijkheden zij zoal bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb net voor de vraagstelling daar een offerte aangevraagd x) , de rest van je berichtje reageer ik ffe op als ik voor m'n pc zit ^^
iig alvast heel erg bedankt!!! =D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had bij RDG C al wat opgevraagd; duurt wel lang voor je antwoord krijgt, maar dan helpen ze je heel professioneel.
We kunnen kosteloos een aanmeting doen, kunnen we ons in ieder geval oriënteren. Bij die andere bedrijven kon ik niets vinden =0
Maar dat kan ook aan mij liggen xD