Wat is dit voor kastje?

Sinds enkele weken zit deze aan de muur naast de deur bevestigd bij een kennis van mij. Een paar dagen later aan de andere kant een tweede.

De woningbouw weet niet wat dit is. Wat kan het zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de handige harrie's.

Ik kan het niet vragen aan mijn kennis want zij heeft ze er niet geplaatst. De woningbouw ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Amadea
11 jaar geleden
Er lijkt een tekst op te staan, bovenaan: Magenco ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de woningbouw het niet weet en de bewoner weet het niet dan zou ik het er gewoon vanaf halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik dit zo lees zou ik de wijkagent maar bellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
automatische deuropener zodra je erop drukt misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, inderdaad.

Antwoorden (5)

Even aan de kennis vragen, ik zou zelf gokken op:
A: elektronisch lot
B alarminstallatie

Toegevoegd na 34 minuten:
Hier staat voor de deur(ongeveer) een kastje van centraal antenne installatie. Misschien zijn die kastjes zo klein geworden dat dit het nieuwste model is.
Als het bij mij onverwacht op de deur zou zitten zou ik de gemeente bellen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kennis weet het ook niet vanzelfsprekend.... dat is het rare
Is dat niet zo,n locker om naar binnen te kunnen. Moeten ze een soort sleutel ervoor houden dat het dan geopend kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk persoonlijk ook dat het voor toegang is, dit aangezien het bedrijf dat achter de naam schuil gaat specialist is in sloten.

Ik zou zelf de vraag bij hun neerleggen.

Ik vermoed dat er een automatische deuropener is en dit systeem geplaatst is voor de wijkverpleging o.i.d.

Ik zou het aan de wijkverpleging vragen (ik neem aan dat ze dat heeft tenminste, zo niet, mijn verontschuldiging.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen kastje om de deur mee te openen.
Dit is een kastje van een beveiligingsdienst. De beveiligers moeten op hun ronde een pasje tegen het apparaatje houden. Op die manier kan worden gecontroleerd of ze netjes hun ronde hebben gelopen en hoe laat ze waar zijn geweest.
Het pasje ziet er uit als een glimmende knoopcel.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom hangen er dan twee en waarom wordt de bewoner van het huis niet gevraagd of ze dat daar op mogen hangen en waarom is zoiets nodig in een woonwijk?
Het lijkt nog het meeste op een pas- lezer of een sensor voor licht
Vreemd, misschien kan je het bedrijf bellen of zij het geplaatst hebben en anders vragen wat het precies is na beschrijving. Als de bewoner nergens van af weet alsmede de verhuurder lijkt het mij iets wat dan bij elk huis moet hangen (ivm gemeente) of is het iets dat daar niet hoort. Zowieso zou er via de officiële gang van zaken natuurlijk correspondentie over geweest moeten zijn. Het is natuurlijk niet zo dat je zomaar iets bij iemand op kan gaan hangen.
Overigens zou ik me geen zorgen maken over dat het geplaatst is door dieven oid want zoveel moeite zou een dief nooit doen + dat het een extern 'apparaat' is