Hoe ga je om met mensen die tijdens een cursus te veel oninteressante vragen stelt, waar de teamleider iedere keer serieus op ingaat?

Met oninteressant bedoel ik dat het voor de rest van de groep niet interessant is.

Het is een spirituele cursus gericht op het ontdekken wie je bent. Er is 1 iemand die zo veel vragen stelt die weinig betrekking hebben op de stof die net verteld is. Het irriteert mij, omdat het A van de tijd afgaat dat ik eigenlijk meer wil weten van de deskundige, dan van een cursist. B de vraag heeft weinig te maken met de stof. C De teamleider gaat er iedere keer serieus op in, waardoor de tijd dus om is en ik een half uur naar iemand anders zijn probleem heb geluisterd. Ik vind het prima als er vragen gesteld worden, maar dit gaat wel mijn grens over. Herkent iemand dit of wat zou jij doen?

13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet precies waar je het over hebt. Ik zat op een te laag niveau opleiding en als dan mensen heel de tijd vragen stellen die jij al weet (of in jouw geval nergens op slaan) wordt dat op den duur stront vervelend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te lezen krijg [en voel] je veel info over wie je werkelijk bent. Goede cursus! En dat meen ik.

Het beste antwoord

Een spirituele cursus gericht ,om te ontdekken wie je bent, werkt blijkbaar goed!
Door je te ergeren aan een ander ontdek je wie je werkelijk bent, dit is een belangrijk punt om aan te werken.
Verder heef iedereen recht op aandacht, dat krijg je vaak niet van zelf, daar moet je wat aan doen.
Blijkbaar ben je daar ook niet echt in geslaagd.
Ook een minpunt voor je zelf.
Als je zelf niet hier iets aan gaat doen( door ook vragen te stellen) zal de rest van deze cursus net zo verlopen en zal je, je blijven ergeren aan dit soort mensen
In de echte maatschappij gaat het precies zo, de brutaalste krijgen de meeste aandacht.
Mijn antwoord is niet bedoeld om kritiek op je te geven, maar om je een spiegel voor te houden.
Het is nu aan jou hoe het verder gaat.
Prima cursus trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is inderdaad heel vervelend.

Ik zou de cursusleider na afloop erop aanspreken en het probleem voorleggen. Misschien is het een optie om na afloop nog persoonlijke vragen te stellen.

Het is ook een manko van de cursusleider hoor. Ik zou toch achter mijn oor krabben of hij wel zo deskundig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi het in de groep!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook eens meegemaakt, zo vervelend!
we zaten met 25 man, en 24 kwamen niet aan leren toe zo.
eerst hebben we het onderling besproken, en we zijn er toen mee naar de leraar gestapt.
die heeft deze meneer vriendelijk verzocht zijn vele vragen wat te beperken, waarop die kwaad is vertrokken.
dat had voor ons niet gehoeven, maar het was meteen prettiger zo.
dus eerst onderling een blok vormen, en dan naar de leiding stappen.
samen sta je sterk!
13 jaar geleden
ik zou na afloop na die teamleider toe gaan en dit aan hem voorleggen
dat er de volgende keer rekening mee gehouden kan worden met deze persoon ..en anders opzoek gaan na een andere cursus over dit onderwerp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
maar je hebt wel goed geld betaald voor deze cursus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is het vervelende eraan zo denkt daar dan iedereen over en daarom denkt die persoon in kwestie miss dat die de enige is geweest die betaald heeft.. jammer maar zulke egoisten bestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap de min niet ... +je
Wat voor jou onintresant kan zijn is misschien voor degene die vragen heeft van levensbelang.Ieder heeft zijn niveau en bij de een duurt de weg langer dan bij een ander die misschien die weg al heeft gehad.
Ik weet waar je het over hebt en ja het is echt heel moeilijk maar niet onmogelijk om ook deze persoon haar of zijn weg te laten behandelen.
Dit gebeurt ook niet voor niks en zie het als een wijze les voor jou bv het geduld leren kennen en het helpen van een ander de juiste weg te wijzen.
Leren luisteren is een van de moeilijkste dingen en tevens is geduld een gedeelde plaats hiermee.
Echt waar ,later loont dit voor jou en de hele groep.
sukses en veel geduld.

Toegevoegd na 59 seconden:
behandelen is natuurlijk bewandelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit wel maar dan van commerciële cursussen.
De teamleider moet dit toch meer in de hand hebben en iedereen een kans geven. Je kan het er persoonlijk met de teamleider over hebben of je gooit het in de groep. Kijk als het een spirituele cursus is om te ontdekken wie je bent dan past dit juist heel goed in deze cursus.

Jij vindt dat je evenveel recht hebt op aandacht als die ander. In principe is dit zo, maar misschien zit die ander wel met een heel groot conflict in zijn leven en vraagt hij daarom zoveel aandacht, waarin hij volkomen aan zijn medecursisten voorbij gaat. Ik zou het er uit knetteren en zien wat er van komt. Wie weet hoe deskundig de teamleider is en dit oplost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg met de teamleider of de vragen genoteerd kunnen worden van deze persoon en eventueel achteraf beantwoord kunnen worden. Uiteraard indien iedereen dezelfde mening hanteert dat de vragen geen betrekking hebben op de cursus en zou het ook even overleggen met de trainer of de vragen wel of niet relevant zijn. Het zou kunnen dat deze ene persoon juist de goede vragen stelt en de rest er totaal naast zit ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou aan de cursusleider vragen of hij een mededeling wil doen de volgende keer: iedereen die persoonlijke vragen heeft, die geen betrekking hebben tot de stof, kan beter een persoonlijk consult aanvragen.

Zo wordt er niemand persoonlijk aangesproken (het kan heel kwetsend zijn, om commentaar te krijgen. Deze persoon wil ook over zichzelf leren, en geeft zich bloot) en is er een grond waarop iedereen kan reageren: dit hoort in een consult thuis, niet in deze groep!

Als je voor iedereen dezelfde regels hanteert, blijven alle opties open. Veel studieplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel cursussen treft men zulke mensen. Zéér vervelend want ze leren niet van eigen fouten en zijn weinig sociaal, alhoewel ze luidkeels beweren van wel. Plaats zulke persoon in gelijk welke andere cursus of vergadering, dan reageren ze steed op dezelfde manier. Ik denk dat het mensen zijn, die in hun dagelijks leven, weinig belangstelling kunnen oogsten.
Probeer de lastpost te onderbreken tijdens zijn betoog ( zoals zij de cursus ongevraagd onderbreken), vraag het woord aan de teamleider en leg je ergernis uit. Als hij consequent is moet hij jou ook de nodige aandacht gunnen en je tussenkomst als positief beschouwen voor zichzelf en de ganse groep. Besluit met te vragen om de regel in te lassen dat persoonlijke vragen en geschiedenissen schriftelijk worden voorgelegd. Doe dit alles met diplomatie en vooral beknopt.