Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

herkennen = kennen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

iemand kennen is geen absoluut begrip de mens is te complex om geheel te kennen. dus nooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer jullie elkaars naam weten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij de naam van die persoon weet
en die persoon weet jou naam.
En je weet een klein beetje wat voor persoon je voor hebt.
En hoe die in elkaar zit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je officieel aan elkaar hebt voorgesteld.

Iemand kennen, omdat je hem of haar op een feestje alleen maar hebt gezien is geen kennen.

Voorbeeld: iedereen kent de koningin toch? Als zij nu binnenkomt in een gezelschap waar jij ook bent... kan iedereen zeggen, ja haar ken ik. Maar als ze naar jou toe komt en ze zegt, hallo ben jij er ook? Dan spreek je van elkaar kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennen doe je elkaar als je iemands naam hoort en weet wie het is. Dan kèn je iemand.

Officieel kennen?
Ik zeg: officieel contract opstellen en met daarin de uitspraak dat jij en een persoon elkaar 'officieel 'kennen.
Handtekening eronder en voila!

Het is officieel.
;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je regelmatig contact zoekt (hebt) met elkaar in de privé' sfeer . Dus ook iemand van bijv. je werk , of de vereniging .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft geheimen die hij niemand of jou niet vertelt. Je kent dus iemand nooit echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt de nadruk op 'kennen' of 'officieel'? Aangezien je de vraag stelt en dus twijfelt zal het nog niet het geval zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kennen heeft verschillende stadia denk ik. Je kent eerst iemand van, die heb ik eerder gezien. Is ook meer herkennen. Dan, als je voorgesteld bent, ken je de naam en vervolgens, bij meer contact leer je de persoonlijkheid kennen totzover diegene dat toelaat.
Ik denk niet dat officieel pas van kracht is als je bv met zakendoen aan elkaar voorgesteld bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, het woordje "niet" in de laatste zin hoort er niet in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kent iemand wanneer je de persoon kunt 'herkennen'.

Je hebt deze persoon eerder 'ken'-merken gegeven, waaraan je deze persoon kunt herkennen.

Dan ken je hem/haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding