Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komt dit cliché vandaan?

vrouwen hebben altijd hoofdpijn als het moet gebeuren...
is dat bij een bepaald soort vrouw?
wanneer is dit begonnen of verzonnen?
ik snap niet waar het vandaan komt.
of is het alleen ooit begonnen uit stoerheid van de man?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
960

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoofdpijn is misschien wel de meest gebruikte smoes van vrouwen als ze geen zin hebben om te vrijen. Eigenlijk een heel slechte smoes. Dat hoofdpijn verdwijnt is namelijk één van de vele gezonde 'bijwerkingen' van seks.

Tegenwoordig weten we dat je van goede seks gelukkiger en gezonder kan worden.

Vroeger wist men dat niet en waren vrouwen vooral "slachtoffer". Het moest nu eenmaal gebeuren, de huwelijksdaad, en met liefde had het vaak niet veel te maken.
Kwestie van d'r op, d'r in en d'r af en slapen.

Hoofdpijn voorwenden was dan een goede smoes omdat het niet te controleren is.
Kreeg je tenminste af en toe nog eens vrij van dat vreselijke gevrij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een cliché, nee hoor een fabel uit de vorige eeuw.
Moet wel bedacht zijn door weinig opwindende mannen en daar krijg je volgens mij echt hoofdpijn van,ha ha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoorde laatst dat als je hoofdpijn heb je juist moet seksen. Je maakt dan een stofje aan die ook blijkbaar invloed heeft op je hoofdpijn.

Toegevoegd na 55 seconden:
Denk dat het heel vaak als smoesje word gebruikt.. oh schat ik heb koppijn even niet hoor..
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat ik de beste aspirine ben, nooit klachten gehad. Dus zou het een fabel zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hierdoor:

http://www.youtube.com/watch?v=u8Sm-9jGNiI
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan me bijna niet voorstellen dat dit als excuse voor geen zin in sex gebruikt wordt , denk dat de hedendaagse vrouw dit wel gewoon aangeeft , zonder smoes als deze ! Bovendien denk ik zowel een man als een vrouw die werkelijk stevige hoofdpijn heeft geen zin in sex heeft ( uitzonderingen daargelaten ) Het zou wel eens kunnen zijn dat dit door de man zelf bedacht is , misschien was het een over actieve man !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding