Letterlijk met bloed, zweet en tranen! Handwerk, veel vakmensen, werkpaarden en slavenarbeid! Mensen uit die tijd waren erg vindingrijk en maakte het onmogelijke, mogelijk! Het transport van de enorme stukken steen ging op palen(rollend) Men wist al dat: moment is kracht maal arm!
Primitieve "kranen" van houten palen moesten de blokken stapelen.
Paarden en ossen trokken de lasten! zo ook slaven die zich letterlijk "kapot trokken"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met handkracht. Hamer, beitel, touw, takels en houten stellingen. En vel mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met veel mensen handwerk en arbeid verrichten.
Ik heb dit kunstwerk in het echt mogen aanschouwen en werd mij verteld dat het collosseum heel snel overeind stond voor in die tijd.