2012 komt voort uit het einde van de maya-kalender zoals vele deze kennen. Hoewel kort geleden is toegegeven dat de maya kalender toch verkeerd vertaald was. Hij eindigt helemaal niet op 2012 sterker nog honderden jaren verder! Ik las het ooit op msn-nieuws een half jaar geleden. Ik heb net geprobeerd het weer op te googlen maar door deze ongelooflijke achterlijke "hype" krijg je alleen maar resultaten van 2012. Bovendien zijn er meerdere gevallen geweest waarop de mens dacht dat de wereld ten onder ging.

Het jaar 2000 was 1 van die jaartallen, het begin van een nieuw millenium. Mensen dachten toen ook dat de aarde ten onder ging. Geen idee waarom eigenlijk -.-'

Ook dachten mensen op de datum 06-06-2006 dat de wereld ten onder ging, vanwege de vergelijking met het getal 666, getal van het beest(de satan) Mensen dachten dat de antichrist toen de wereld zou overnemen. Wederom bleek ook dit weer een hoop aanstellerij om niks te zijn geweest.

NIET GELOVEN DUS!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Nee, er is geen enkele reden dit te geloven.

Voor informatie waarom hier geen reden voor is, kun je de eerdere vragen over dit onderwerp raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kletspraat door anti-wetenschappers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zelf weten of je het geloofd of niet. Ik ga er vanuit dat we nog wel wat langer hebben.

Hoe de wereld aan zijn eind moet komen? Ik heb zo'n idee dat de mensheid dat zelf wel gaat bewerkstelligen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja iedereen heeft het recht om onzin te geloven.
Hoe de wereld aan zijn einde zal komen, is niet moeilijk om daar een voorstelling van te maken.
De vergevorderde technologie in handen van primitieve mensen, die het eigen ego vereren, en uit zijn op macht, is een dodelijk wapen.
Het zal ooit uitbarsten, alleen de vraag is wanneer.
Of dat in 2012 zal gaan gebeuren is dus pure speculatie.
Zelf denk ik dat 2012 een begin zal zijn van het bewuste denken, waarin wetenschap en spiritueel denken hand in hand zullen gaan.
Waarin mensen wakker zullen worden, en zullen kiezen voor een bestaan wat in evenwicht is met de natuur, en met hunzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit eens een lange discussie gehad over dit onderwerp
maar ik ben katholiek en lees wel eens de bijbel
daarin staat heel duidelijk dat alleen God weet wanneer het einde van de wereld er komt.
En heb wel gelezen dat er tekenen komen die het einde van de wereld aankondigen.
zoals rampen en geloofs vervolgingen
Maar ja ik ben niet God

Toegevoegd na 10 minuten:
trouwens werd er in de jaren '70
ook gezegd dat de wereld in 1975 zou vergaan!
dan zou Armagedon uitbreken !
Ook niet gebeurt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als God het zegt, moet het haast wel waar zijn he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit geloof ik zelf absoluut, in het boek Openbaring staat dit beschreven, alleen Jezus waarschuwt ons om niet te proberen de tijd te voorspellen wanneer dit zal gebeuren. Kortom we weten het niet, maar moeten wel klaarstaan.
Ja ik zou het geloven, want als het niet uitkomt dan valt het mee en als het toch gebeurt, dan had je gelijk.

De wereld komt aan zijn eind, dat staat vast. Alles wat begint eindigt ooit. Dat het een einde heeft staat vast, wanneer dat is staat niet vast. Wellicht is dat 2012. Je weet maar nooit. Over 3 jaar zal ik je een definitief antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2012 sterven de Maya's uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niemand kan voor jou bepalen wat je moet geloven.
ik geloof het niet, althans dat het op korte termijn (en dan denk ik aan de eerstkomende eeuwen) zal gaan gebeuren.
of het zou moeten zijn dat het "intelligente" dier dat mens genoemd wordt zich nog eens schromelijk gaat vergissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat enkele mensen dat rond bazuinen dat de wereld in 2012 vergaat .
Moet daarom de hele wereld dat dan geloven ?
En als het dan 2012 is geweest : dan roepen zij dan foutje
sorry en roepen zij weer een ander jaartal .
En daarom niet geloven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar zo is het toch .Thanks
Dit kwam ik vandaag tegen.

http://nieuws.nl.msn.com/foto/gallery.aspx?cp-documentid=152130573

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik denk niet het beter te kunnen weten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang als ik leef hoor ik dit soort verhalen al. Het is gewoon pure onzin.

Wanneer het werkelijk gebeuren zou, schrikken ook die onheilsprofeten die dit beweren zich het lamlazerus. want denk niet dat zij het dan als enige overleven.

En ach..als ze dit wèl zouden overleven..hadden ze ook geen leven meer als enigen op deze kale koude verder onbewoonde planeet.

Bovendien kun je er rustig vanuit gaan dat àls de wereld vergaat dat dit hele proces langer dan een zeer groot aantal, ik denk aan een miljoen jaren of zo, zal duren.

En... dat al het leven op aarde, veel eerder uitgestorven zal zijn.

Groetjes en tot 2013,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat er geen einde komt aan deze Wereld, wel dat er een nieuwe Hemel en aarde (Wereld )komt. En zie ik maak alle dingen nieuw, dat is wat Jezus heeft gezegd en ik geloof de beloften van God ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broodje Aappie
Niet geloven dus. Niemand weet wanneer de wereld vergaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in tegenstelling tot alle antwoorden hier, geloof ik vanuit mijn gevoel in 2012.
Jij zegt einde, ik geloof eerder in een nieuw begin, dus een einde (afronding) van dit tijdperk.
We gaan naar een nieuwe wereld toe en die overgang is al 25 jaar aan de gang.

Maar als je wilt doom-denken dat zijn de huidige gebeurtenissen natuurlijk uitermate geschikt:
olieramp amerika
krisis amerika
crisis griekenland
invloed op onze economie
vulkaanuitbarsting
aardbevingen
vliegtuigcrashes
overstromingen
enz, enz, het 'lijkt' wel meer en meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag deze vraag nog maar eens op 1 januari 2013,dan zal ik hem beantwoorden

onzin de wereld vergaat nog lang niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk moet je dat niet willen weten. Leef je leven en probeer er zoveel mogelijk van te genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap niet waarom niemand het nieuws volgt. volgens mij was er duidelijk gemaakt dat de wereld pas in 2208 vergaat door een foute vertaling van de maya kalender.

http://niburu.nl/index.php?articleID=21995

linkylink ^^^

Toegevoegd na 49 seconden:
zelfs dan zal de wereld niet vergaan. de kalender verloopt gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof er niks van. Destijds werd dat ook gezegd over Millenium 2000 is er toen iets gebeurd? Nee, waarom nu wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een beetje pech gebeurt het dit jaar nog. Waarschijnlijker is het dat het pas ver na onze dood gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het einde van de wereld komt wanneer de zon is uitgebrand.
Wanneer de zon is uitgebrand vormt de zon een "ZWART GAT". Deze heeft zo een grote aantrekkingskracht dat het alles naar zich toetrekt binnen een straal van zoveel miljoen kilometer. De kracht is zelfs zo sterk dat het zelfs licht kan buigt! Alles verdwijnt in het zwarte gat en wat er mee gebeurt kunnen we alleen over speculeren.
Er zijn theorien over, maar ga er maar van uit dat dat het einde van de wereld zal betekenen.

Overigens vind ik niet dat je kunt weten hoe iets eindigt als je niet weet hoe het is begonnen.

google eens op black hole kosmos