Wat vindt PwC belangrijk in de persoonlijkheid van een accountancy stagiaire?

Ik had een voorbeeld gekregen van een persoonlijkheidstest van PwC, waarbij ze het volgende vroegen. Kruis aan wat jij het minst en meest belangrijk vindt:

1. Andere mensen helpen.
2. Werk op orde houden
3. Werk perfect afleveren.

Ze gaan hier al standaard van uit dat iets negatiefs is. Ik weet echter dat ze werken volgens het Big 5 principe, maar ik kom er nog steeds niet uit. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet invullen wat je zelf het belangrijkst vindt, anders val je op een zeker moment in de test door de mand. Die tests zijn vaak geniepig samengesteld: een zelfde item komt met steeds twee andere verderop in de test terug. Zo kunnen 'ze' een rangorde aanbrengen. Maar als jij ''m niet invult naar eigen inzicht, kan er een vreemd resultaat uitkomen. 'Werk perfect afleveren' klinkt bijv. als het ideaal. Maar als dit betekent dat de klant een week langer moet wachten op zijn cijfers omdat je alles wil uitzoeken tot op 2 centen achter de komma, schiet het zijn doel voorbij. 'Andere mensen helpen': heel goed. Maar wat doe je als andere mensen je vragen om iets te doen met de cijfers wat accountantstechnisch onverantwoord is? Dan zul je 'nee' moeten zeggen, ook als dat commercieel niet aantrekkelijk is. 'Werk op orde houden': heel goed maar er zijn tijden in het jaar dat de aanvoer zodanig groot is dat het onmogelijk is om op elk moment van de dag bij te zijn. Schiet je dan in de stress? Of toch elke dag keurig om 17.00 uur naar huis? Iets anders?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100