Wat zegt de wetenschap over het occult en esoterisme?

Wat zegt de wetenschap over het occult en esoterisme? Is er Wetenschappelijke benadering over het occult of esoterische groepen?
Is het ook logisch dat iemand bezig houdt met het occult of esoterisme?
Kan het occult en esoterisme gezien worden als mythisch of fictie dat voorkomt in tal van volksverhalen, boeken en films.
Bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik denk dat de wetenschap die zich daarmee bezig houdt de culturele antropologie en de paleontologie is. Sjamanisme en magisch denken is waarschijnlijk al zo oud als onze soort en dus niet iets wat we zo maar loslaten. Het is 1 ding om te weten dat je de worp van een dobbelsteen, of andere toevalprocessen niet kunt beïnvloeden, maar onze innerlijke stem zegt tijdens een spelletje Mens erger je niet of Monopoly iets heel anders.