zeuren is vragen stellen met een negatief karakter, soms ook vragen om negatieve aandacht omdat je weet dat het positief niet wil lukken, de ander word je dan al snel zat en meent dat je zeurt,
klagen over pijnen is negatief, is vragen om aandacht en medelijken, "oh wat heb ik het slecht" wil je de ander mededelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zeuren is vragen naar dingen waar je het antwoord al op weet (Nee, dat kan of mag niet!) en dan maar door blijven vragen. Vaak gaat dit gepaart met jengelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeuren is marteling van kinderen naar ouders... Ze gaan door tot ze hun zin krijgen en als éénmaal de kinderen zien dat doorgaan loont houden ze nooit meer op, want dan gaan ze later nog eens zeuren bij hun partner en nog later zeuren ze bij hun eigen kinderen en dan weer naar de kleinkinderen...

Doorgaan tot je je zin krijgt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere woorden hiervoor zijn:

aandringen
aarzelen
doordrammen
doordrukken
dralen
drammen
dreinen
drentelen
drenzen
druilen
eikelen
hannesen
kankeren
klagen
lamenteren
meieren
talmen
temen
teuten
treuzelen
zaniken
zeiken
zemelen
zeveren
zieken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeuren is de reactie van iemand wanneer vragen aan hem gesteld worden en hij geen zin, tijd, of geen antwoord weet op je vraag.

Of je 'kiest' het verkeerde tijdstip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeuren is een kenmerk van mensen die licht verbitterd zijn en bijna uitsluitend in zichzelf gericht zijn, vrij egocentrisch. Bovendien hebben deze zeurders geen benul dat anderen dat verschrikkelijk vinden want hun empathisch vermogen is nihil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets waar vrouwen geweldig in zijn en wat wordt gehaat door mannen. Om maar een lekker te generaliseren..

Toegevoegd na 1 minuut:
een=eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeuren is een ander woord voor meteen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeuren is aandringen. Zeuren is de macht van de zwakke: het kind, de echtgenote, de zieke, etc.