waarom is de prijs van de meeste energy drankjes zo laag? 30, 40, cent voor een blikje. waarom is het zo goedkoop? zit er een reden achter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (11)

Goedkope dingen verkopen nou eenmaal beter, en een huismerk is sowieso al goedkoper dan redbull.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lage productiekosten. Wordt in grote hoeveelheden verkocht dus met een lage marge kan er als nog een hoop winst worden gemaakt.

Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het verslavend is en Ze als nog zo veel geld krijgen en als je de prijs zou verhogen sommigen jongeren het niet kunnen betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De doelgroep -jongeren- vindt dat een acceptabele prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omgerekend per liter is het niet goedkoop. Wel goedkoper als red bull maar niet met bijvoorbeeld normale frisdranken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten goedkope stoffen in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat veel jongeren het proberen, lekker vinden, en vervolgens meer te kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er veel concurrentie is en er een grote afzet is. Als je 2 miljard blikjes per maand verkoopt van 40 cent en de productie prijs is 16 cent reken dan maar uit hoeveel winst een fabrikant en winkelier uiteindelijk krijgt. Toen red bull en black booster vroeger de enige marktspelers waren konden ze het zich nog veroorloven om hoge prijzen te vragen, nu er zoveel concurrentie is is red bull in prijs gezakt en regelmatig in de aanbieding. In feite is redbull in 15 jaar tijd niet in prijs gestegen door alle concurrerende producenten die als paddestoelen uit de grond schieten.

Daarnaast zit exact dezelfde hoeveelheid cafeïne en vitamine in goedkope als dure energiedrankjes, maar nu er een ruime keus aan goedkope blikjes is bijgekomen moeten de A merken wel een beetje toegeven. Monster energy 500 ml is in 12 maanden tijd ook al met 40 cent naar beneden gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat niemand het zou kopen als het nog duurder zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of ik dat hier mag zeggen, maar de prijs van 40 cent is nog hoog, het is vooral water met een enorme veelheid aan suiker, dus super ongezond. Was laatst nog op tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de eerste keer op de markt gebracht door een stel grote slimmeriken. Lees voor de grap eens de lijst met ingrediënten; je komt minstens 3x een -ose of een -ol tegen. Dat zijn suikers en afgeleiden daarvan! Verder, als je geluk hebt, iets dat op vitamine lijkt maar ook een chemische verbinding is.
Dingen die in een laboratorium bij elkaar gevoegd zijn, hebben doorgaans weinig voedingswaarde, en de zaken die hierin verwerkt zijn, zijn ook niet echt 'duur' te noemen. En ja, de vraag en de concurrentie zijn zo groot geworden dat de kosten ook nog eens omlaag konden.
Ergo: de huidige prijs.