Wat gebeurd er als de aarde stopt met draaien om haar as maar nog wel rond de zon blijft draaien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dan blijft een kant van de aarde permanent donker, op die kant zullen de planten sterven, daarna de insecten, daarna de beesten die insecten eten enzovoorts... De mensen zullen met zn allen verhuizen naar de kant met zon in de hoop het beter te treffen, maar die komen bedrogen uit.het wordt onwijs druk aan die kant en door de drukte zullen mensen rare dingen gaan doen.De kant die alleen nog zon krijgt heeft ook geen nachten meer en het leven zal ontregeld worden, er zullen ongelooflijk veel algen gaan groeien in al het water, die het zeeleven op een gegeven moment verstikken. Vissers zonder baan betekent werkeloosheid voor een groot gedeelte van de bevolking wat de onrust alleen maar voedt. Ook zullen de eetbare gewassen die we nu kennen gemodificeerd moeten worden anders groeien ze slechter door een teveel aan zon.Landbouwgrond zal moeten verdwijnen om plaats te maken voor de mensen die op de zonnige helft komen wonen. Je hebt nu alle mensen van de aarde op een helft, te weinig dieren, en gewassen om iedereen te voeden, te weinig plaats voor iedereen om te wonen... Kortom, COMPLETE CHAOS ;-) ik heb nog lang niet alles genoemd wat er zal gebeuren, de lijst word gewoon te lang dan... Andere antwoorden zullen nog wel een flink aantal dingen toevoegen denk ik. Toegevoegd na 2 minuten: Ik ben hele grote werkeloosheid nog vergeten... een hoop boeren heeft geen werk meer natuurlijk en de rest zal moeten vechten voor een baantje, aangezien de helft van de aarde onbewoonbaar word en er daar dus geen werk meer is. Aangezien het aanbos van woonruimte kleiner wordt gaan de prijzen omhoog, wat een hoop mensen niet kunnen betalen. Enzovoorts.... Toegevoegd na 3 minuten: aanbos = aanbod :-)

Heb je geen wind meer dus water verdampt en zal soms nog neervalle, heel weinig zon, maar wel lange periodes, Conclusie wil not happen Toegevoegd na 21 minuten: Oke hierboven was dus een grapje :p, Als de aarde zou stoppen met draaien om zijn as dan zou elke gebouw en mens worden afgeschoten teneerste, dus een kleine kans dat iemand die zou overleven! Als je het overleeft heb je 1 dag en 1 nacht en 3 maanden beiden! Dus de temperatuur zo verschillen van 150+ aan de ene kant van de aarde tot zo -150 aan de andere kant! Alleen door de wet van impuls die het mogelijk maakt dat alles zou wordnen afgevuurt zorgt er ook tegelijk voor dat de aarde nooit zou stoppen met draaien! Ik hoop dat dit je vraag wel beantwoord

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100