Wat gebeurd er als de aarde stopt met draaien om haar as maar nog wel rond de zon blijft draaien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letterlijk uit 'de Pers' van dinsdag 25 jan. Niet tevreden met die antwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel stippel maar ik ga niet die krant bewaren,en deze vraag en antwoord wil ik bewaren en later op terug zien

Het beste antwoord

Dan blijft een kant van de aarde permanent donker, op die kant zullen de planten sterven, daarna de insecten, daarna de beesten die insecten eten enzovoorts...
De mensen zullen met zn allen verhuizen naar de kant met zon in de hoop het beter te treffen, maar die komen bedrogen uit.het wordt onwijs druk aan die kant en door de drukte zullen mensen rare dingen gaan doen.De kant die alleen nog zon krijgt heeft ook geen nachten meer en het leven zal ontregeld worden, er zullen ongelooflijk veel algen gaan groeien in al het water, die het zeeleven op een gegeven moment verstikken. Vissers zonder baan betekent werkeloosheid voor een groot gedeelte van de bevolking wat de onrust alleen maar voedt. Ook zullen de eetbare gewassen die we nu kennen gemodificeerd moeten worden anders groeien ze slechter door een teveel aan zon.Landbouwgrond zal moeten verdwijnen om plaats te maken voor de mensen die op de zonnige helft komen wonen.
Je hebt nu alle mensen van de aarde op een helft, te weinig dieren, en gewassen om iedereen te voeden, te weinig plaats voor iedereen om te wonen...

Kortom, COMPLETE CHAOS ;-)

ik heb nog lang niet alles genoemd wat er zal gebeuren, de lijst word gewoon te lang dan...
Andere antwoorden zullen nog wel een flink aantal dingen toevoegen denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben hele grote werkeloosheid nog vergeten... een hoop boeren heeft geen werk meer natuurlijk en de rest zal moeten vechten voor een baantje, aangezien de helft van de aarde onbewoonbaar word en er daar dus geen werk meer is. Aangezien het aanbos van woonruimte kleiner wordt gaan de prijzen omhoog, wat een hoop mensen niet kunnen betalen.
Enzovoorts....

Toegevoegd na 3 minuten:
aanbos = aanbod :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet per se, op de zuidpool heb je in de zomer een paar maanden achter elkaar geen nacht en wel zon.
Ijs blijft toch echt liggen (al is de situatie niet geheel vergelijkbaar)
Ik denk dat jij ervanuit gaat dat iedereen op de evenaar woont ;-)
Mijn antwoord klopt vast niet helemaal, begrijp me niet verkeerd.
Na de chaos komt absoluut het einde van de mensheid maar ik was ff klaar met typen...
Was zo meegesleept in mijn verhaal dat ik alleen nog maar bezig was vanuit mijn 1e standpunt, dat heb ik soms :-) adhd he...
je moet af en toe (en zeker bij dit soort vragen) ruimte laten voor anderen, ik weet zeker dat er nog veel meer "leuke" antwoorden volgen.
Cryofiel
13 jaar geleden
@BSB, ook in Nederland zullen we dan een half jaar zon hebben en een half jaar nacht. Je kunt het ook anders zeggen: de dag (die er dan nog steeds is) duurt dan even lang als het jaar. Oh, en gedurende die zeer lange dag draait de zon de andere kant op. Hij komt op in het westen en gaat onder in het oosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo bedoelde meer qua temeratuur, ik kan moeilijk geloven dat als we een half jaar geen nacht hebben dat de temperatuur stijgt naar 200 graden.Dat geldt trouwens ook voor de gebieden rond de evenaar, dus mijn reactie @Psycho is een beetje vaag.(ben er met mn hoofd niet helemaal bij,had een sterfgeval in de familie gisteren)
Ik kon het evengoed niet laten om te antwoorden op een vraag als deze. Een dag wordt idd zo lang als een jaar :-) kan je het je voorstellen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk trouwens dat de zwaartekracht ook niet meer zal zijn wat het geweest is...

Andere antwoorden (1)

Heb je geen wind meer dus water verdampt en zal soms nog neervalle, heel weinig zon, maar wel lange periodes,

Conclusie wil not happen

Toegevoegd na 21 minuten:
Oke hierboven was dus een grapje :p,

Als de aarde zou stoppen met draaien om zijn as dan zou elke gebouw en mens worden afgeschoten teneerste, dus een kleine kans dat iemand die zou overleven!

Als je het overleeft heb je 1 dag en 1 nacht en 3 maanden beiden!
Dus de temperatuur zo verschillen van 150+ aan de ene kant van de aarde tot zo -150 aan de andere kant!

Alleen door de wet van impuls die het mogelijk maakt dat alles zou wordnen afgevuurt zorgt er ook tegelijk voor dat de aarde nooit zou stoppen met draaien!

Ik hoop dat dit je vraag wel beantwoord