Het zijn twee woorden. Air is Engels voor lucht, France is Frans of Engels voor Frankrijk.
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Air is ook Frans.
Het is een Engels woord van een Franse onderneming...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen woord (sowieso zouden het dan twéé woorden zijn) maar een naam. Waar het een naam van is, is een Franse luchtvaartmaatschappij die graag een naam gebruikt die internationaal te begrijpen is, dus Engelstalig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijsneus. Gewoon Frans, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij denkt dat het toeval is dat er is gekozen voor een naam die ook begrijpelijk is voor iedereen die Engels spreekt, in plaats van alleen voor Franstaligen? Ik niet.
Het wordt in zowel Engelse taal als Franse taal zo geschreven. Omdat het een Franse maatschappij is komt het uit Frankrijk.
De Fransen zijn zo chauvinistisch dat ze de naam van hun land erachter hebben gezet en dit ook altijd bij Engelstalige mensen verbeteren in 'èr france. De Engelstaligen zeggen nl.'èr frènce'. De letterlijke vertaling is zo; ' Lucht Frankrijk', want Franse lucht zou zijn 'Air Francais'. In de luchtvaart is alles Engels en Francais zou voor Engelsen moeilijker uit te spreken zijn.
13 jaar geleden
Frankrijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit frankrijk.
Air is frans voor lucht en France is frans voor Frankrijk.
Beide woorden bestaan ook in het engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UIt geen enkel land, maar uit een taal: het frans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en frans komt uit frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ploppie talen en landen vallen niet samen. Tien het frans onstond was er nog geen sprake van een land dat "Frankrijk" heette. Frans wordt ook gesproken in Zwisterland, Belgie, Afrika, Canada en St.Maarten om maar wat te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afrika, canada en st maarten vallen sowieso af, daar komt het frans niet vandaan, daar is het naartoe gebracht. Dan nog komt de vliegmaatschappij air france uit frankrijk en komt het woord alsnog uit frankrijk.