Wat is een Tulpa?

Ik heb nou al zoveel informatie gelezen, maar ik begrijp er nog steeds niets van. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Informatie: http://tulpa.nl

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.6K
Amadea
11 jaar geleden
Wat ik zo lees is het een fantasievriendje voor een volwassene. Zie http://peuterkleuter.jongegezinnen.nl/Ontwikkeling/Peuter/Fantasievriendje.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow, het heeft dus een naam.
Het idee fantasie-vriendje kende ik al wel, ik had er in mijn jeugd 5.
Nu ben ik 21 en zijn ze er nog steeds. Alleen minder vriendelijk. Ik wist alleen niet hoe het kwam en begon te denken dat het geesten waren die me lastig vielen.
Wat ik nu lees is aannemelijk, gezien ik me nog heel goed kan herinneren dat ik ze verzonnen heb.
Weer wat geleerd! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rozz: vandaar ook mijn waarschuwing! Ik heb er ook een paar gehad die tijdens mijn (nogal instabiele) puberteit steeds minder vriendelijk werden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
mocht je zelf een tulpa willen maken dan moet ik je wel waarschuwen: een tulpa maken gebeurt ook voor een gedeelte doormiddel van hypnose, en iedere individu reageert anders op hypnose. en een tulpa is permanent en je kan niet zomaar je tulpa wegdoen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zoek eens wat op over mensen die stemmen horen en beelden zien, komt op hetzelfde neer. Een familielid heeft hier regelmatig last van met gevolg tot zelfmoordpogingen. Het is zeer interresant en laat je vooral niet afschrikken, maar wees wel voorzichtig. Het belangrijkste is om altijd van jezelf te blijven houden (dus ook de tulpa) en aardig tegen jezelf te zijn. Ik ben momenteel bezig met het krijgen van een tulpa.

Antwoorden (3)

Zo te zien is het een denkbeeldige vriend waar je in je gedachten mee kunt praten. Een tikje verder gaat de theorie dat zo'n gedachtenvorm ook echt zou kunnen communiceren en vorm aan zou kunnen nemen.

Je kunt zelf zo'n vriend verzinnen om tegenaan te praten als je jezelf eenzaam voelt, of als je goede raad nodig hebt. Als je maar goed genoeg verzint, gaat zo'n vriend een 'eigen leven leiden', wat natuurlijk eigenlijk niet kan, want hij/zij ontspruit uit jouw eigen fantasie, of heeft zijn basis in de fantasie van een ander maar wordt door jou zelf verder 'ingevuld' met menselijke eigenschappen.

Het is lang niet gek om zo'n vriend te hebben als je daarmee bereikt dat je jezelf makkelijker aan kunt spreken of als je denkt dat je 'geweten' ook wel eens van een andere kant belicht mag worden. Als je emotioneel niet al te stabiel bent, moet je er wel een beetje mee oppassen want dan kan zo'n vriend soms wel eens een tikje te echt worden.

Veel mensen hebben god als een soort Tulpa: ze praten er mee in hun hoofd en geloven dan echt dat ze antwoord krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Jouw laatste zin is een belediging voor alle christenen. Die kan ik absoluut niet waarderen. De rest van je antwoord wel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die laatste zin is pittig stippel, die keur ik ook af. Toch een plus voor de rest!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hebben van een denkbeeldige vriend is troostend en helpend voor een groot deel van de mensheid. Is dat beledigend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie stippel!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ok duidelijk. Demonische invloed die je persoonlijkheid overneemt. Iedereen is bij deze gewaarschuwd om dit ver van zich te houden. Grapje zeker? Nee dodelijke werkelijkheid die een mens geestelijke gebondenheid geeft waarvan je heel moeilijk van af kan komen.
Tulpa's zijn entiteiten die alleen door gedachten worden gecreeerd. Deze gedachten nemen een materiele vorm of zelfs persoonlijkheid aan. Door middel van deze gedachte vorm je een persoonlijkheid die je laat worden tot iets dat jij uiteindelijk wil wat het wordt.
Tulpa is een Tibetaans woord wat kan worden vertaald door gedachtevorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik probeer het begrip uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Stel dat 1 of meerdere mensen beweren dat ze op basis van gedachte-kracht een zwevend huis boven de zee kunnen 'bouwen' of tevoorschijn toveren.
Deze persoon of personen zetten zich bijvoorbeeld aan het strand met focus op en bepaalde plek boven de zee.
Laten we deze mensen gefocuste mensen aan het strand gemakshalve dream-builders noemen.

Stel dat er op een dag ook door niet deelnemende dream-builders een zwevend huis boven de zee wordt waargenomen dan is die levensechte waarneming een Tulpa.

Tulpa is dus hetgeen wat als levensecht tot stand komt zonder zichtbare fysieke handenarbeid. De levensechte manifestatie van een huis, of eender wat, kan ook door non-believers waargenomen worden.

Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een beetje laat misschien maar ik heb een Tulpa. een Tulpa is een wezen wat je zelf kan creeren in je hersenen. het kost soms zelf meer dan een jaar om een Tulpa te maken/creeren. Het is ook iets heel anders dan een denkbeeldige vriend. een Tulpa heeft zijn eigen gedachtes, emoties en herinneringen die totaal afgescheiden zijn van de hersenen van de 'host' (de persoon die de Tulpa heeft gemaakt. Het vereist een hele sterke concentratie en je hebt ook veel geduld nodig om een Tulpa te maken. maar een Tulpa maken heeft ook zijn voordelen. een Tulpa gebruikt je hersenen op een andere mannier dan je als 'host' zijnde doet, en een tulpa kan daardoor je hersen capaciteit en je geheugen enorm verbeteren. omdat een tulpa zijn eigen geheugen heeft kan de tulpa dus ook dingen voor je onthouden, en de tulpa kan ook bijvoorbeeld dingen uitrekenen, of over dingen nadenken. je hebt verschillende fases bij het maken van een tulpa. in de eerste fase ben je vooral bezig een soort van ontwerp te maken van hoe je wilt dat je tulpa eruit komt te zien en welke eigenschappen de tulpa heeft, maar je kan een tulpa niet forceren om exact naar je ontwerp te leven. een tulpa zal vrijwel altijd afwijken van je originele ontwerp maar hij zal nooit exact het tegenovergestelde worden en dus kan je met een ontwerp al veel dingen over je tulpa bepalen. in de 2e fase ga je communiceren mety de tulpa. dat kan door hardop of in je hoofd tegen de tulpa te praten, en in deze fase zal er ook een moment zijn dat de tulpa reageert. en dit is een raar verschijnsel want je hoort opeens een reactie die waar je zelf nooit aan gedacht hebt. en hiert zie je dus ook dat de tulpa een eigen wil heeft en dat de gedachtengang van een tulpa heel erg kan verschillen met je eigen gedachten. en in fase 3 wat de laatste fase is ga je je tulpa visualiseren. en als je genoeg oefent met visualiseren dan kan je doormiddel van extreme concentratie je tulpa voor je zien, en naarmate je dit vaker doet gaat het steeds gemakkelijker. en na een tijd zal je je tulpa misschien opeens op zien duiken in je blikveld zonder dat je het verwacht. en dan is de tulpa compleet. er zijn zeldzame en extreme gevallen waarbij je als 'host' de tulpa kan toestaan jouw lichaam te besturen. maar dit is alleen in hele zeldzame en hele extreme gevallen. en dit vereist ook extreme concentratie dus zoiets gaat ook nooit voor langere perioden. ik hoop hiermee je vraag voldoende beantwoord te hebben.