Hoe ziet een aantrekkelijke man er, volgens wetenschappelijk onderzoek, uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
niko
11 jaar geleden
jammer dat ik als reactie geen foto van mezelf kan plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, dat levert ongetwijfeld het beste antwoord op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aantrekkelijk voor wie? Voor een vrouw?
Voor een andere man?
Voor een werkgever?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vragen momopoyolo! Ik had er even geen rekening mee gehouden dat vrouwen wellicht een ander beeld van aantrekkelijkheid hebben dan (homoseksuele) mannen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar allebei. De werkgever laat ik dan maar even buiten beschouwing. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord is verwijderd omdat het niet op wetenschappelijk grond gestoeld was. Ik zie dat ook alle andere antwoorden verwijderd zijn. Misschien moet je je vraag anders stellen, als je nog
een nuttig antwoord wilt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vrees dat de vraag wordt verwijderd als ik de vraag anders formuleer. Ik vraag dan naar een mening en ik heb gemerkt dat de moderators hier wel erg uh.. fanatiek zijn.
niko
11 jaar geleden
het is zaak de regels goed te lezen en je daaraan te houden.anders wordt je antwoord of reactie verwijdert,.

Het beste antwoord

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het uiterlijk in de partnerkeuze een belangrijke rol speelt (Sprecher, 1989).
'Mooie' mensen worden aantrekkelijker gevonden dan 'lelijke'; een schoonheid die onder meer wordt bepaald door een symmetrische lichaamsbouw.
Daarbij speelt de schoonheid van het gezicht ook een rol.

> Symmetrisch en egaal gezicht.

(Johnston en Oliver-Rodríguez, 1997):
Bij mannen moet de afstand tussen neus en onderkant van de kin groter zijn, dan bij vrouwen

Vrouwen laten zich ook leiden door de socio-economische status van een man (Sprecher, 1989). Maar dergelijke onderzoeken belichten slechts enkele factoren die meespelen in de partnerkeuze.

Geuren:
Onderzoek naar menselijke feromonen (Urdy, 1998), toont aan dat mannen ook - net als vrouwen - feromonen afscheiden. Het ruiken van deze feromonen kan het verlangen naar seks stimuleren en dus de aantrekkelijkheid vergroeten.
Ander onderzoek legt een verband tussen geuren en het menselijk gevoelsleven (Prick, 1974). Geuren kunnen aantrekken of afstoten. Carp (Carp, 1977) toont aan dat aangenaam ruikende mensen sympathieker worden bevonden.

Vorm van het lichaam:
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen vallen op de juiste verhoudingen bij mannen en niet zozeer hoe gespierd hij is. Het ideale lichaam voldoet aan een verhouding afkomstig uit een bijzondere wiskundesom. Een breuk die de mensheid al duizenden jaren fascineert en inspireert, de Gulden Snede. En die verhouding is je gegeven.... of je traint hem.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/56395-het-geheim-van-een-aantrekkelijk-lichaam.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Attraktivitätsforschung und Relationship Initiationhttp://de.wikipedia.org/wiki/Susan_Sprecher
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt momopoyolo!