Zoals hierboven gezegd wordt moet je vwo doen( of vanuit het HBO propedeuse) doorstromen.
Je wordt met elk profiel toegelaten. Vakken die zeker handig zijn om te hebben zijn:
* Wiskunde waarbij je veel statistiek krijgt (geloof dat dat A of C is), hoewel het ook te volgen is zonder deze vorm van wiskunde, omdat het helemaal bij het begin begint. (Op de UU begonnen werd het berekenen van een gemiddelde ;). Toch gaat het allemaal best snel en is enige voorkennis wel handig.
*Engels: De boeken zijn grotendeels in het engels, en soms wordt er een hoorcollege in het Engels gegeven. Gelukkig zit dit in alle profielen :)
*Biologie: Niet noodzakelijk, maar wel handig. Ik heb geen bio gekozen op de middelbare en achteraf zou het wel handig zijn geweest. Er zijn best wat biologische vakken. Al hoeft het niet perse, want ook zonder biologie voorkennis heb ik het gehaald.

En zoals hierboven al wordt gezegd: Het is een lotingstudie dus goede cijfers halen heeft wel een voordeel. (Ik zat in lotingsklasse E = laagste lotingsklasse en ik ben er ook doorgekomen. De kans is er dus wel, het is alleen wat kleiner)

Verder is het wel handig als je het leuk vindt om met mensen te werken en het interessant vindt waarom mensen denken en doen zoals ze denken en doen.

Toegevoegd na 59 seconden:
*(Op de UU begonnen WE MET het berekenen van een gemiddelde ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je wordt met elk profiel toegelaten op de opleiding psychologie.
Wiskunde A12 (of B) is wel een aanrader, want je gaat veel statistiek krijgen.

Ik neem aan dat je op het VWO zit, dat is wel een vereiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biologie is ook wel handig, zeggen ze.
Een profiel waarin je goeie cijfers haalt zodat je bij eventuele loting voorrang krijgt.
Wiskunde is belangrijk ivm het maken en lezen van grafieken en diagrammen enzo, en biologie is handig ivm het bestuderen van de hersenen, maar je wordt met elk profiel toegelaten.
Suc6 met je keuze!