Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kijken mensen soms naar boven als ze iets gevraagd wordt en ze daarover moeten nadenken?

Het valt mij op dat veel mensen, waaronder ikzelf, een andere kant uitkijken of naar boven turen als ze ergens goed over moeten nadenken. Ik vraag me af of dat komt omdat men zich dan beter kan concentreren?( door zich een beeld voor zich te vormen, wat misschien niet lukt als hij een ander in de ogen kijkt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Het zou best kunnen dat het omhoog kijken een bepaald effect heeft op bepaalde hersenactiviteit, waardoor je beter kan denken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iemand die visueel is ingesteld zal naar boven kijken om een plaatje te krijgen van hoe het antwoord zal moeten zijn.

Volgens een site over lichaamstaal.
http://www.lichaamstaal.nl/nlp.html

De richting waarin iemand kijkt kan iets vertellen over de manier waarop diegene denkt.

De visueel ingestelde zal nadenkend omhoog kijken.

Iemand die auditief is ingesteld zal zijn blik opzij richten.

Iemand die kinesthetisch is ingesteld, richt zich op wat hij voelt. Hij kijkt naar beneden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig het klopt helemaal, ik ben doof en ik ben heel visueel ingesteld dus ik kijk veel naar boven, maar aan de andere kant voel ik ook heel erg dus ik kijk bijna net zo vaak naar beneden. Bedankt voor de link en het antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb hier nog nooit zo bij stilgestaan. Boeiend! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal. Mooi uitgewerkt antwoord :-)

Andere antwoorden (3)

Je geeft zelf het antwoord al op je vraag. Het is inderdaad om minder afgeleid te worden tijdens het denken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al een beetje. Mensen die naar boven kijken zijn visueel ingesteld. Als je auditief bent ingesteld, kijk je opzij bij het nadenken, in de richting van je oor. Ben je kinetisch ingesteld (gericht op gevoel) dan kijk je naar beneden.

Uitgebreidere uitleg vind je in de bron

Toegevoegd na 40 seconden:
Ah... iemand was me al voor ;D!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Word je mider afgeleid. Het plafond is wit, dus niks leid jou af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding