Waar gaat jou voorkeur naar uit, breed kijken of ver zien?

Aan de oppervlakte kijken, of diep duiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Soms het een soms het ander... Of bedoel je de blik van de ogen... Ik heb mezelf ooit aangeleerd altijd meer dan 180° te zien... De zogenaamde wide-vision blik... En sindsdien doe ik dat automatisch, alles wat in de ogen komt wordt gezien over het hele beeld... Maar soms is dat ver zien en soms breed zien, dat wisselt... zo ook met diep duiken en oppervlakkig zijn, is in principe hetzelfde...

Je moet meestal breed de oppervlakte afspeuren zodat je op de juiste plek de diepte in duikt. Dus niet of-of maar en-en.

Qua dagelijkse gang van zaken (werk, prive, etc) ga ik voor het breed kijken. Ik noem het de helicopter view. Van alles een beetje weten, grote veranden zien, zonder in te gaan op details. Op hobby gebied wil ik juist zo diep mogelijk gaan in de materie.

Breed kijken is relatief eenvoudig. Nek draaien of rondlopen. Ver zien is ook niet moeilijk, je kunt 's nachts andere sterrenstelsels zien, miljoenen lichtjaren verderop. Ik zou graag scherp ver willen zien,mag dat ook?

Breed kijken, en dan sta ik af en toe stil, pak 'de verrekijker' om wat verder te zien.

Breed en ver tot 30 km op zee bij heldere hemel. dat geeft ruimte aan alles, dat doet het kleingeestige verdwijnen in de golven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100