Hoelang gebruiken mensen nu al batterijen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, ben benieuwd naar de antwoorden. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danku, ik gok iets van 40 jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh. :$

Het beste antwoord

In 1836 vond de Engelsman John Daniell het Daniell element uit. Dit type batterij gebruikte twee elektrolyten, kopersulfaat en zinksulfaat, en was veiliger in gebruik dan de zuil van Volta.

De eerste praktisch toepasbare herlaadbare accu op basis van lood en zuur werd in 1859 ontwikkeld door de Franse uitvinder Gaston Planté. Dit principe wordt nog steeds gebruikt in auto-accu's.

In 1866 patenteerde de Fransman George Leclanche de natte koolstof-zinkbatterij. Deze bestond uit een koolstofstaaf, ingebed in mangaandioxide, gemengd met koolstofpoeder en gedrenkt in een ammoniumchloride-oplossing. Leclanches batterij vond snel ingang in de telegrafie. In 1881 vond Carl Gassner de eerste commercieel succesvolle droge cel uit - een zink-koolstofcel. Batterijen op basis van zink en koolstof worden nog steeds gebruikt, hoewel zij tegenwoordig grotendeels vervangen zijn door alkalinebatterijen, die meer energie kunnen leveren.

In 1899 vond Waldemar Junger de eerste herlaadbare nikkel-cadmiumbatterij uit, waar hij in 1901 patent op kreeg. In 1901 kreeg Thomas Edison eveneens patent op een nikkel-ijzerbatterij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De batterij heeft een lange geschiedenis. Langer dan vaak wordt gedacht. Tot voor kort werd gedacht dat rond 1800 het eerste idee van de batterij ontstond. Toch is er vrij recent een eeuwenoude voorloper van de batterij ontdekt.

Toegevoegd na 33 seconden:
lees de rest bij de bron ! succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ongeveer het jaar 1901 (bron).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens archeologen werden baterijen al in het oude Babylon gebruikt dus reeds 2500 jaar. de huidige baterijen stammen rond 1900.

Toegevoegd na 34 seconden:
bedoel 1800 +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de periode 1780-1786 voerde Luigi Galvani zijn beroemde experimenten uit met spieren van kikkers, die samentrokken als hij er pennen van verschillende soorten metaal in stak. Zijn vriend Alessandro Volta, professor aan de universiteit van Pavia, bouwde op zijn experimenten voort en stelde vast dat een combinatie van twee metalen elektriciteit kon produceren ook zonder spierweefsel erbij te betrekken. Oorspronkelijk gebruikte Volta een reeks schalen met zoutoplossing, die hij met elkaar verbond door een metalen boogje, dat aan de ene kant bestond uit koper en aan de andere kant uit zink of tin. Later gebruikte hij een kolom van afwisselend koperen en zinken schijfjes, gescheiden door vilt dat in een zoutoplossing was gedrenkt, de zogenaamde Zuil van Volta. In 1800 maakte hij zijn uitvinding bekend. Deze kreeg toen ook de naam batterij.