Ik heb een vraag over Joule en warmte waar ik niet uit kom?

Dit is de vraag;

Bewijs dat 6 dm³ spiritus MEER warmte geeft bij verbranding dan 6,2 kg hout!?

Hoe reken je dat uit en met welke berekeningen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben geen natuurkunde expert maar het zit hem in de calorischewaarde van hout en van spiritus, zie de links, dan moet je de vergelijking recht maken. Hoeveel liter hout is 6,2 kg of hoeveel kg is 6 liter spiritus. Sorry voor het incomplete antwoordt, ik hoop dat ik je op weg geholpen heb.