Waar kun je niet aan denken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies zoals ik het vraag Roel ;)

Antwoorden (17)

Aan het ondenkbare...

Toegevoegd op 07-05-2009 16:59:34
Aan al het andere, hoe krankzinnig dan ook kun je wel denken, maar dat was de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer abstracte zaken gevisualiseerd.
Zoals meerdere dimensies en de snaartheorie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is niet te beantwoorden, omdat je niet kan bedenken waaraan je niet kan denken, omdat je daar niet aan kan denken, als je begrijpt wat ik bedoel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt Mara ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 had je gedacht...
Volgens mij kan je alleen niet denken aan dingen die je niet weet. Zodra je je gaat afvragen wat je nog niet weet ga je er toch aan denken, dus hoe meer je denkt hoe minder er over blijft om niet over te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh... Als iemand dat antwoord hier zou plaatsen, dan zou diegene (en iedereen die dat leest) er op dat moment aan denken.

Dus als we die gedachte doortrekken, moet het antwoord op je vraag zijn: nergens (of niets).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je aan het eene denkt kan je niet aan het andere denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet denken wat een ander denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het onbekende en aan alles wat niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het einde, vind ik altijd moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee (en dat is een serieus antwoord)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan alles dat buiten je voorstellingsvermogen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nergens aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet aan niks denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je niet denken aan dingen die je niet weet maar dat is alleen maar triviaal waar.

Het is interessanter op te merken dat denken niet kan bestaan zonder enige vorm van rede.

Je kunt niet denken bijvoorbeeld niet denken geheel buiten het stramien van oorzaken en gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kan je aan alles denken.Of aan niets.De gedachten zijn gelukkig nog vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is er wel iets waar niemand aan kan denken. Echter dat kunnen we niet weten. Want als niemand er aan denkt kan je er ook geen voorstelling van maken. Kortom om er achter te komen waar je niet aan kunt denken moet je aan dat ding denken kortom we weten het niet. Dat is zoals Kant het mooi noemt een gedachte an sich en ontoereikender voor onze geest.