Welke verschillende uitwerkingen kan geluid hebben? (zie uitleg wat ik bedoel)

Geluiden kunnen verschillende uitwerkingen hebben, zo kun je met geluid glas laten breken en bepaalde dieren wegjagen of juist naar je toe laten komen! Ook bestaat er een combinatie van geluiden waardoor je schijnbaar het gevoel krijgt (stoned?) onder invloed te zijn. (op internet gratis verkrijgbaar zelfs)

Welke effecten kan geluid nog meer hebben? Wat zijn de mogelijkheden en de grenzen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan bedoel ik dus niet de algemene dingen zoals emoties losmaken bij mensen of als er een brandalarm klinkt we wegrennen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt met geluidsgolven nierstenen en andere inwendige stenen vergruizen. Je kunt geluidsgolven ook gebruiken om vaste stoffen sneller in vloeistoffen op te lossen (ultrasoon trillen). Ook kun je met geluid in je lichaam kijken, bijvoobeeld of iemand zwanger is: echografie.

Te veel bass van heel dichtbij kan je heel misselijk en ziek maken. De trillingen zijn dan zo sterk dat het je beïnvloedt. Maar ook bepaalde tonen en combinaties van tonen kunnen emoties losmaken. Zo schijnt dat baby's rustig worden van rustige klassieke muziek.

Bij bepaalde geluiden zou je spontaan in je broek poepen. Je kan het met deze video zelf proberen. Wel eerst het geluid zacht zetten.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=hc2DbWGZmN0

Toen de tsunami de kust van Thailand bereikte vluchtten alle olifanten het bos in doordat zij het laagfrequente geluid hoorden. Ze herkenden het niet vanuit eigen ervaring maar dit was al een aangeboren instinct. Geluid kan dus een waarschuwer zijn.

Tinnitus, oorsuizen of fantoomgeluid is het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. De waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen (95%). Het waargenomen geluid kan zo luid zijn dat het horen wordt belemmerd. De naam komt van het Latijnse Tinnitus Aurium, wat 'gerinkel in de oren' betekent. Een in de uitgaanswereld gebruikte term is piepstress. Geluiden kunnen zo hard worden dat mensen hier gek van worden en zelfmoord plegen. Zelf heb ik in bescheiden wijze last van tinnitus. Een continu piep en brom geluid.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Je kan met binaural beats cd's je hersengolven( tijdelijk) veranderen. Je kan bv meer alfagolven produceren waardoor je je beter kan concenteren op studie of werk. of meer thetagolven waardoor je wat creatiever wordt. Er zijn ook cd's die je hersengolven dichter bij de slaaptoestand brengen. Ik gebruik het zelf om in een toestand van diepe meditatie te geraken (deltagolven) Geluid kan ook een helende werking hebben op het lichaam. De zogenaamde Healing sounds.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100