Waarom krullen de tentakels van mijn synthetische kwallen op?

Ik heb een lamp gevuld met water van het merk Lunixy met synthetische kwallen.
De zogenaamde "Jellyfish nachtlamp".
In het begin werkte deze prima maar nu zijn alle tentakels van de kwalletjes opgekruld, waardoor ze niet meer vloeiend door het water bewegen, maar als weerloze bolletjes tegen elkaar opbotsen. Als ik deze tentakels recht probeer te strijken, krullen ze direct weer op. Is er een manier om deze weer zo te krijgen, dat ze op echte kwalletjes lijken, dus met de tentakels naar beneden wijzend??

Mijn dank grenst aan het oneindige !

Picture for question
een jaar geleden

Antwoorden (1)

Tentakels van synthetische kwallen krullen op als gevolg van elektrische impulsen die door de kwal worden gegeven. Deze impulsen veroorzaken de spieren in de tentakels om te samentrekken, waardoor de tentakels krullen.
Bronnen:
4 maanden geleden