Waar vindt ik H+ ion in tabel 48 van binas?

Is h+ een reductor of oxidator?? en waar staat deze in de tabel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.5K
Erna55
8 jaar geleden
Een oxidator neemt elektronen op, een reductor staat elektronen af. Wat denk je dat H+ zal doen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
H+ neemt elektronen op dus is een oxidator, maar wat als je een halfreactie op moet stellen van deze oxidator? Is dat dan O3(g)+2H+ +2e- ? Er staan namelijk veel oxidatoren met H+ erin welke moet je dan pakken?
Erna55
8 jaar geleden
O2 + H2 O
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!

Het beste antwoord

H+ als oxidator (2H+ + 2e- -> H2(g)) kan je vinden bij een standaardelektrodepotentiaal van 0V. Het kan zijn dat H+ een andere oxidator versterkt (bijvoorbeeld die van Permanganaat), dus kijk goed welke stoffen je nog meer hebt.