als je een glas met cakedeeg gevuld in de oven steekt zal deze springen, hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met goed hittebestendig gals nooti wat van gemerkt. Gewoon glas kun je inderdaad niet zomaar snel opwarmen; dat kan geen grote temperatuurschommelingen hebben, en vaak sowieso niet al te veel hitte.

Antwoorden (1)

Als de oven al voorverwarmd is en je zet er dan een gewoon glas in (voor drinken), dan gaat deze kapot door de sterke temperatuurstijging.
Je moet speciaal glas hebben, waar een ovenschaal ook van gemaakt is, dan gaat het wel goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even opgezocht, je moet borosilicaatglas hebben.