hoeveel druk kan een blikje van 33cl hebben zonder deuken als je er recht op staat?

dit heb ik nodig voor mijn project van een blikkenpers ik moet weten hoeveel druk mijn pneumatische cilinder moet leveren. het blikje moet geen deukjes of beschadegingen hebben en de druk moet evengelijk van boven af komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
een vol blikje of leeg blikje?
bamibal
10 jaar geleden
Een blikkenpers is bedoeld voor lege blikjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja gwn een leeg blikje ik ga geen vol blikje weggooien zodat hij gereduceert kan worde in een blikkenpers
Ritsuka
10 jaar geleden
aan je hoofdvraag is niet te zien over wat voor blikje het gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een normaal 33cl cola blikje bijvoorbeeld, zo moeilijk is dat niet te achterhalen wel?

Antwoorden (1)

Dit ligt er aan wat voor blikje je gebruikt. Je kan dit testen door een vlakke plaat te wegen en op het blikje te leggen. Daarna blijf je gewicht op deze plaat leggen totdat het blikje gaat indeuken. Als dit gebeurt tel je alle gewichten bij elkaar op en weet je hoeveel kracht je cilinder moet leveren.

Kracht wordt uitgedrukt in Newtons, dus je moet het gemeten gewicht wel nog even maal 9.81 doen om van kilo's newtons te maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
wikianswers.com stelt dat hier 100 - 170 pound voor nodig is. Dit is 45 -78 kg en dus 440 - 765 Newton.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hallo,
ik heb net dezelfde vraag als deze hierboven, maar ik moet dit weten van een blikje van 50cl.