Ik werk met ontkalker. Is dit veilig ?

Ik ben werkzaam bij een bedrijf waar je veel met je handen in een ontkalker werkt. Is deze vloeistof wel veilig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dit is niet goed voor je handen, een ontkalker bevat zuren wat de huid aan kan tasten, ontstekingen kan veroorzaken en uitdrogen, vraag aan je werkgever geschikte handschoenen om je werk mee te doen, tot dat je die hebt, moet je je handen iedere keer na aanraking met ontkalker wassen. Ontkalkt water daar in tegen is wel goed voor de huid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Ik neem aan dat dit werk sowieso met handschoenen aan wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou wel moeten, of het hier ook gebeurd betwijfel ik. Zeker een reden, als dat niet het geval is, om de Arbo eens in te schakelen.