hoe langzaam kan je vallen als je uit een vliegtuig spring?

als je een houding aan neemt dat je zo langzaam mogelijk valt, hoe hard val je dan ongeveer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je 'plat gaat liggen' en je uitstrekt ga je met zo'n 180 km/u omlaag. Dat is natuurlijk zonder parachute.
Ritsuka
10 jaar geleden
Uiteindelijk bereik je altijd de maximale valsnelheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk ga je dan dood :D
ItisILeClerc
10 jaar geleden
met een wingsuit kun je langzaam genoeg op een stapel kartonnen dozen vallen dat je het overleeft: http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Connery#World.27s_first_wingsuit_landing_without_a_parachute

Het beste antwoord

Je valsnelheid zal steeds verder toenemen, tot de maximale valsnelheid is bereikt. Bij die snelheid is de wrijving zo groot, dat het de versnelling opheft. De snelheid blijft vanaf daar dus gelijk.
In de praktijk zal je die snelheid nooit halen, omdat dit verband een asymptoot is. Maar die snelheid zal zo rond de 200 km/u liggen, volgens de bron.
Een betere benadering kan ik zo niet vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toch nog een betere bron gevonden:
(tweede bron, http://kjeldvandruten.3sc.nl/hoehard.htm)