wat zijn de toepassingen van het doppler-effect op millitair gebied?

Je hebt bijvoorbeeld echografie,maar wat heb je op het militair gebied? Dat dankzij doppler-effect is ontwikkeld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op militair gebied wordt het doppler-effect gebruikt door duikboten bij passieve en actieve sonar-systemen. Ook systemen die een projectiel pas laten ontploffen als het vlakbij zijn doel laat is, werken met het dopplereffect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar wat houdt dat in dan? Kan je dat s.v.p uitleggen. Ik moet namelijk een presentatie houden over de toepassingen van het dopplereffect op militair gebied. Waar voor het dient. Ik kon niks online vinden..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doppler effect beschrijft een verandering van frequentie als functie van de snelheid tussen zender en ontvanger. Simpel gezegd verandert de toonhoogte als iets naar je toe of van je af beweegt, en daarmee kun je bv de snelheid dus meten. Denk maar aan een ambulance met sirene die langs je rijdt. Als hij hard gaat is het effect groter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Radar heeft ook te maken met het Doppler effect. Vooral met bewegende doelen. Dit effect moet dan mee ingecalculeerd worden,
Robby BB