Hoeveel liter water heb je nodig om een liter waterstof te produceren ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag/antwoord 16 is nog duidelijker, hoeveel water heb je nodig om het equivalent van een liter bezine te produceren. 3-4 liter. http://www.pureenergycentre.com/pureenergycentre/FAQ/FAQ_Hydrogen.php

Antwoorden (1)

Om een liter waterstofgas(0 graden 1013 HPa)) te maken heb je slechts 0.80 ml water nodig, Een mol (=2gram)waterstofgas is ongeveer 22,4liter bij bovengenoemde druk en temperatuur dus een liter waterstof is 1l/22.4l x 18gram/mol water vergt de elektrolyse van 0.80gram water en dat is dus 0.80ml ofwel 0.00080 liter water.
Dat is weinig , of niet soms.
Wel neemt het veel energie om het aangezuurde water te elektrolyseren.
Kijk voor de exacte waarden even je binas boekje na, ik heb het uit het hoofd gedaan.