zout terug winnen

zou het mogelijk zijn om het zout wat op de wegen is gestrooid weer terug te kunnen winnen?het komt toch in het grondwater.

Toegevoegd na 20 minuten:
misschien zouden wel wat wat zout terug kunnen, immers het is al op. beter dat uit duistland over te laten komen of zelf uit het land op te pompen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee dat gaat niet, het gaat terug naar waar het vandaan kwam... Ja maar dat grondwater daar kun je niets mee, dat heb je niet in je bezit, dat beweegt alsmaar... en het zout wast eruit onderweg...
Dat zout is mest, een soort kunstmest, niet het beste maar het is voeding voor planten en bomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we dat maar even volstrekt onhaalbaar noemen.
Dat water moet dan worden opgepompt en met zeer kostbare ontzilters worden behandeld en weer teruggepompt.
En het is dweilen met de kraan open, want veel zal verdwijnen in de oppervlaktewateren.
AWM
14 jaar geleden
Het terug winnen van een deel van al dat zout is misschien technisch wel mogelijk, je kan immers het water van de weg opvangen en met verdamping het zout terug winnen.
Maar dat zou het zelfde zijn om klei weer terug te winnen uit oude bakstenen, de klei waar bakstenen van gemaakt zijn.
Zout winnen uit de grond kost heel weinig per kg.
Waarom zou je het zout van de weg dan nog willen terug winnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zout in de voorraadloodsen is op, maar het zout in de grond is nog laaaaangngngng niet op. Dus dat is een veel te kostbaar geintje om het terug te winnen als dat al een beetje haalbaar zou zijn.