Hoe diep gaat scheikunde en natuurkunde?

Ik wil graag mijn scheikunde en natuurkunde kennis wat bijspijkeren, maar ik wil echt alles leren. Tot hoever gaat de scheikunde en natuurkunde nou eigenlijk? Ik weet dat er anorganische chemie is waarin je leert over de basis atomen, protonen/neutronen/elektronen etc. Reactievergelijkingen, zuren basen, oxidatie reductie en dat er ook een organische chemie is, alles over koolwaterstoffen. Ik wil het eigenlijk gaan leren van www.khanacademy.com (Watch > science > chemistry). Is dit wat hier staat zo'n beetje het complete scheikunde?

Zowel chemie als natuurkunde gaan enorm diep (of hoog) en de complete kennis van chemie is door een persoon niet te behappen. Bovendien zit je met het feit dat er in de chemie HEEL veel natuurkunde komt kijken (zoals oa. spectrometrie). Vanorigine heb ik een chemische achtergrond en ben in gaan zien dat de verwevenheid tussen chemie en natuurkunde zo groot is dat deelgebieden als fysische chemie maar ook talloze takken van sport in de chemie niet zelden grotendeels natuurkundig zijn. Dat is ook logisch, materie heeft fysische en chemische eigenschappen. Een groot verschil is wel dat chemie in een beperkt temperatuurgebied werkt, omdat de reactiesnelheid sterk temperatuur-afhankelijk is en je boven een bepaalde temperatuur geen moleculen meer hebt in chemische zin. De sky is the limit geldt zelfs voor beiden niet. Het heelal stikt van de natuur- EN scheikunde. Het is dus verstandig dat deelgebied te kiezen waar je de meeste interesse voor hebt en je daarin verder te verdiepen. Je zult dan minder gefrustreerd worden door het feit dat elke ontdekking weer vele vragen oproept. Ik vind het wel goed van je dat je de bodem van de kennis zou willen bereiken. Die ligt echter morgen al weer dieper dan vandaag.......