Ja, want 't positieve stroompje passeert éérst 't lampje op weg naar de negatieve tegenpool..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je idee van stroom wat aanpassen.
Vergelijk het met een tuinslang die vol water staat.
Als je de kraan open zet kun je niet zeggen dat het water eerst het uiteinde moet bereiken. Er komt direct water uit.
Een elektrische geleider zit altijd geheel vol met lading. (elektronen)
Reddie
12 jaar geleden
De stroom zal overal tegelijk lopen(in ieder geval is het tegendeel niet meetbaar) , dus die situatie zal zich nooit voor doen. dus nee.