Kan staalwol roesten?

En zo ja, waarom is het als ik het koop altijd roestvrij?

Ik vraag dit omdat ik er openingen mee wil dichten waardoor muizen mijn huis binnen komen. Als staalwol roest, ben ik straks van de muizen af maar heb ik weer andere problemen zoals roestplekken.

4.9K

Het beste antwoord

Staalwol of stalen pannenspons? Staalwol is op lange termijn toch onderhevig aan vocht en gaat dan toch roesten. Beter kun je via de ongedierte pagina muiswerende pasta kopen. Ook metalen roosters met mazen kleiner dan 5 mm over de gaten monteren kan een betere oplossing zijn. Kijk voor weringstips bij bouwkundige aanbevelingen op de site van Rentokil www.rentokil.nl. Stootvoegen kun je afdichten met bijenbekroostertjes zie www.bijenbekrooster.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
een muis heeft genoeg aan een gat van 4-5 mm om binnen te dringen een rat aan 1cm!

Toegevoegd na 5 minuten:
www.bb-rooster.nl moet de site voor stootvoegafdichters zijn. Sorry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jazeker... In de winkel zit er een olielaagje op en dan roest hij weer niet...

Toegevoegd na 2 minuten:
Die muizen kun je weren door stopverf en glasscherven in de spleten te doen, met een tuinhandschoen kun je dat goed doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die openingen zijn er om je huis te ontluchten met stopverf sluit je die af en word je huis muf
Staalwol gaat zeker roesten in een vochtige ruimte en als je het verder tegen roesten behandeld trekken de muizen het toch uit elkaar (waarschijnlijk bouwen ze er dan een nestje mee). Neem beter een kat, die roest niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja staalwol kan roesten. Je kunt ook PUR schuimgebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook aan gedacht, maar denk dat ze dat kapot knagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan glasscherven in het gat en opvullen met PUR.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die openingen zijn er om je huis te ontluchten met pur sluit je die af en word je huis muf
Er is ook staalwol van rvs wat niet roest, ik gebruik meestal volieregaas wat ik oprol waardoor er luchtuitwisseling mogelijk blijf,roesten valt erg mee omdat het verzinkt is het houdt ca 10 jaar voordat het vernieuwd moet worden, eventueeel kun je ook geplastificeerd gaas gebruiken. maar heb er wel erg in dat een muis meer een gaatje van enkele cm nodig heeft om binnen te komen en ze vinden het kleinst mogelijke gat,en komen binnen.