Hoe bereken je het snelst en makkelijkst scheikunde formules?

Zoals bijvoorbeeld 2H2O + CO2 etc....
weet iemand daar een ezelbruggetje voor?

Toegevoegd na 4 uur:
ja het gaat om het laatste hoe atomen reageren!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat je het onderwerp helemaal snapt. Een scheikundige formule valt niet te bereken.

Als je wilt weten wat er gebeurd als de CO2 met 2H20 Reageert dan staat dan in principe vast. Dit omdat een hele hoop moleculen instabiel zijn en dus niet makkelijk/snel kunnen vormen. CO2 reageert overigens niet zo snel met water. Je kan het er wel door geleiden en dan krijg je koolzuur (aq).

Maar mischien is dit niet je vraag, hij was niet heel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je praat ove de basisformule van totale verbranding van een koolwaterstof:

CH4 + 2O2= 2H2O + CO2

Er is geen berekenIng hier, je gaat pas rekenen als je met de mol werkt (ik neem aan dat je dat nog niet gehad hebt) zowel: reageer dan maar! :)