waarom zoemen muggen altijd bij je oren s'nachts?

vinden ze het leuk om zo irritant te doen?waarom precies zoemen op een plek waar je het meeste hoort????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.9K

Het beste antwoord

De mug is vooral 's avonds en 's nachts actief. Maar hij zoemt niet altijd bij je oren. Zo lijkt het misschien wel, maar de mug is gewoon op zoek naar een plekje niet bedekt lichaam omdat er bloed nodig is voor het leggen van eitjes.
Het maakt de mug niet uit waar hij je prikt, maar meestal ligt een deel van je lichaam onder het dek. De mug zoekt een onbedekt stuk lichaam en daar is je hoofd er één van.
Omdat je op dat moment eigenlijk wilt slapen, heb je nog eens extra last van dat gezoem.

Maar ik geef toe: Dat gezoem om je hoofd is vreselijk irritant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Muggen zoemen altijd, alleen bij je oren hoor je het het beste.
Dus ze doen dat niet om je te irriteren, maar juist om een partner te vinden. Ze zijn zich niet eens ervan bewust dat het jou irriteert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze komen op warmte af en vooral bij je oren is het warm.
Ze zoemen langs je hele lichaam maar als ze in buurt van je oren komen hoor je hem pas. Daarnaast zijn er meestal meer die rondvliegen maar voor jou lijkt het steeds dezelfde die langs je hoofd zoomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, denk dat ze het leuk vinden...
ze irriteren mij ook steeds ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De indruk dat muggen altijd eerst rond de oren vliegen, komt simpelweg omdat je ze dan voor het eerst opmerkt als je in bed ligt. Normaal gaan muggen eerst naar de voeten maar als deze bedekt zijn dan gaan ze naar andere plaatsen die veel infrarood uitstralen en dat is onder andere het hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze willen gewoon je aandacht trekken;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen 's nachts gaan slapen. Als je overdag slaapt heb je er geen last van. Deze muggen zijn dus nachtdieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oren zitten vol bloedvaatjes (bij blozen worden ze vaak het eerste rood) en zwanger muggen zijn daar dol op.
Bovendien zien veel mensen er tegenop om zichzelf een flinke oorvijg te geven als de mug is geland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan kunnen muggen kijken of wij mensen nog wakker zijn of niet