Dat het melkvee zoals schapen,koeien en geiten alleen maar biologisch onbespoten voer krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen onbespoten voer; de koeien lopen ook veel meer buiten dan stalkoeien, ze hebben meer ruimte, ze krijgen minder of geen medicijnen, ze worden minder onthoornd waardoor het lichamelijke evenwicht van de dieren beter is. (Ook de poep van 'bio'koeien is vaak steviger dan de vlaaien van 'gangbare' koeien.)
Ook staan de kalveren, pinken, droogstaande koeien en melkkoeien in één groep. Een vaste
samenstelling in de groep geeft rust in de
koppel en past bij de natuur., waardoor de dieren minder stress krijgen.