Is de minimum temperatuur van -273 graden C ooit echt behaald, of is dit alleen theoretisch?

Omdat de moleculen dan ophouden met bewegen, hoe kan men dan meten hoe koud het is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ik herinner me van een bezoek aan de universiteit van leiden dat ze daar bezig waren met onderzoek om het absolute nulpunt zo dicht mogelijk te benaderen.
Ze waren er toen niet (is al lang geleden) maar in mijn beleving wel bijna want ik geloof (uit mijn hoofd ) dat ze er nog maar 0,02 graad van af zaten.

Zie ook de link waar nog meer historische feiten staan
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De laagste temperatuur in het heelal -273,15 graden celsius is?

Dit is het absolute nulpunt en wordt aangegeven met 0 Kelvin. Deze temperatuur komt in de natuur op aarde niet voor, maar kan alleen kunstmatig benaderd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit wel het antwoord op de vraag?
Of is de vraag is 0 Kelvin al gemeten of is dit een theoretisch gegeven.