Kun je doodgaan door zuurstof gebrek als je in een bak zit van 5 meter hoog die helemaal gevuld is met pingpong ballen?

Overleef je dit doordat door diffusie genoeg zuurstof wordt aangevoerd of niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk dat je het nog heel benauwd gaat krijgen... en dat je heel snel alles kapot gaat stampen, maar je overleeft het wel...
je zult in een coma belanden en dan heb je heel weinig zuurstof nodig en dat redt je dan voor wat langere tijd...
Maar het zou heel goed kunnen dat je eraan sterft, door paniek en heftig ademhalen nadat je weer uit de coma teruggekomen bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er lang genoeg inzit kan je idd doodgaan. Maar ik denk wel dat het een tijdje zal duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de bak is afgesloten, dan wel (na een tijdje). Pingpongballen zitten niet zo dicht op elkaar dat er geen lucht tussendoor kan.
Als je een zakmes bij je hebt of iets dergelijks, kan je in die gesloten bak nog wat langer ademen door de ballen lek te prikken.
En dan maar hopen dat er iemand langs komt om je op tijd te redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als het goed is moet je wel kunnen ademen.

Je zal wel moeten uitkijken dat je geen bal inslikt en daar in stikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de overgebleven ruimte tussen die pingpongballen zal de CO2 die je uitademt, zich makkelijker onderin die bak kunnen verzamelen, want CO2 is zwaarder is dan lucht, en uiteindelijk zal alle zuurstofdaar zijn verdwenen.

Ik denk niet dat diffusie je zou redden: een brandende kaars onderin een diepe bak zal na een tijdje ook doven door zuustofgebrek.

Je bevindt je onderin die bak, dus zuurstofgebrek zal je uiteindelijk fataal worden.

Zonder die pingpongballen zou het veel langer duren voor de CO2 alle zuurstof verdreven heeft, en zul je eerder doodgaan van de dorst.