Is er veel onderzoek gedaan naar dimethyltryptamine?

Ik kan er via google niet zo heel veel over vinden, het enige interessante staat op wikipedia.
Iemand vertelde me er vanmiddag over en wil er graag wat meer over weten, als het van nature al in de mens zit, hoe/wanneer word dit stofje dan 'gebruikt' door ons lichaam? Kunnen daar niet de bijna dood ervaringen vandaan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens oa, P v Lommel, maar er zijn meer onderzoeken geweest, ontstaat de BDE als er al geen sprake kan zijn van bewustzijn in de hersenen omdat dit ook optreedt tijdens hart en ademstilstand/hartmassage.
De verslagen echter zijn zo overtuigend en helden, kloppen bovendien doordat mensen in die toestand gesprekken gehoord hebben die daadwerkelijk gevoerd zijn en zien dingen die ze liggend niet hadden kunnen zien.
Dimethyltryptamine veroorzaakt uittreding achtige belevenissen die echter geen ervaringen buiten het eigen lichaam op verifieerbare wijze laat zien.
Naar mijn mening, veroorzaken stoffen die een zo sterk psychedelisch effect geven , wellicht andere effecten, waarop nu nog weinig zicht is.
In de drugsscene wordt er mee geexperimenteerd, maar daar accepteert men bijwerkingen en is het ook niet de ideale plaats waar gedegen onderzoek mogelijk is.
Als het werkelijk BDE veroorzaakt, beschadigt het wellicht de hersenen , want alleen bij hersenen van mensen in doodsnood doet zich BDE voor met vaak blijvende (!) veranderingen in denken en doen.