Een `ontledingsreactie` is een chemische reactie waarbij een molecuul wordt afgebroken. Bij elke chemische reactie worden de reactanten afgebroken en producten gevormd. Daarom wordt het begrip ontledingsreactie meestal gebruikt voor reacties waarbij een enkele reactant meerdere producten vormt. Het omgekeerde van een ontledingsreactie is een synthe '
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een ontledingsreactie is een chemische reactie waarbij een molecuul wordt afgebroken.
Bij elke chemische reactie worden de reactanten afgebroken en producten gevormd. Daarom wordt het begrip ontledingsreactie meestal gebruikt voor reacties waarbij een enkele reactant meerdere producten vormt."

Toegevoegd na 1 minuut:
Djimme was sneller :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem AUB de moeite om gewoon echt antwoord te geven, in plaats van knippen/plakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punten scoren ... Als je gewoon goed uitlegd wat in normale nederlandse taal.. plus dat je wss nu zelf niet eens weet wat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Dat weet ik wel.
- Het is een antwoord.
- Als je een eigen antwoord geeft, dan komt het ook op precies hetzelfde neer.
- Wat is hier niet Nederlands aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad.
Dat is de scheikundige reactie waarbij één stof wordt opgesplitst in twee of meerdere andere stoffen
mbv
- Thermolyse - Ontleding door temperatuurverhoging, met pyrolyse als extreem geval
Elektrolyse - Ontleding met behulp van elektriciteit, zoals het omzetten van 2 H2O in 2 H2 en O2,
Hydrolyse - Ontleding met behulp van water.
Fotolyse - Ontleding met behulp van licht.