Welke taal spreekt muziek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Muziek spreekt jouw taal, om het moeilijk te maken. Jij koppelt aan bepaalde emoties en gevoelens, een ander kan er hele andere dingen verstaan, ongeacht zijn of haar afkomst. Bijvoorbeeld, mijn zusjes en ik hebben een compleet verschillende smaak, terwijl wij jaren lang dezelfde opvoeding hebben genoten in het zelfde dorp. Feitje: muziek is een voortvloeisel van taal, we gebruiken dezelfde hersendelen voor zowel taal als muziek. Ook muziek kent frases, en soms ook woorden(zonder tekst uiteraard)

een taal die iedereen verstaat !

in melodie, refrein, noten, tonen....

De taal van de ziel, van de ontroering, van de vreugde en triestheid. Als je de vraag anders interpreteert opteer ik voor italiaans.

Als het goed is: een universele taal! Als je openstaat voor wat muziek te melden heeft (en dan heb ik het niet over hap-snel-klaar-commerciële muziek), begrijp je de muziek, zonder er een snars verstand van te hebben of (eventuele) teksten te verstaan!

De taal van de mysterieuze toon en die van het ongenuanceerd verlangen. Voelt het lekker, ís het lekker.

Op het Canarisch eiland La Gomera communiceren herders in de bergen met elkaar in een fluittaal.

Bronnen:
http://www.vk.tv/canarische%20eilanden/

Emotie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100