Hoe kun je zeggen God bestaat niet, als je niet in hem geloof?

Je kan immers toch niet iets afwijzen wat niet bestaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

En waarom niet dan? Ik denk dat dat prima kan.

Ik val met mijn citaat steeds in herhaling... "Jouw God is niet mijn God!"... En als jij van mening bent dat zij niet bestaan val een ander daar dan niet mee lastig... Toegevoegd na 35 seconden: En die van mij heet Lucifer, voordat je daarna gaat vragen...

Dat is een gramaticaal grapje je van je. Mensen zouden moeten zeggen 'Er bestaat geen god', om volslagen correct te zijn, gok ik. Aan de andere kant: We zeggen ook: Sinterklaas bestaat niet. De zinsnede hangt samen met het hard schreeuwen vane en groep dat ze in het bestaan van een god geloven. Daarop is het antwoord dan van de atheist: Nonsense.. God bestaat niet.

Laat eerst maar eens iemand bewijzen dat iets dat op geen enkele manier waar te nemen is, WEL bestaat ; dit lijkt mij de omgekeerde bewijslast. Als ik bij hoog en bij laag beweer dat ik een schroenk of een prolg op mijn hand heb, een lévende nog wel, is het toch ook aan MIJ om dat te bewijzen als jij ze niet ziet ?? Onafhankelijk van welke definitie of betekenis ik eventueel aan mijn schroenk hang ?? Je gelooft toch niet meteen in prolgen omdat IK dat beweer, zonder daar enige overtuigend bewijs van te geven ?

Als je vind dat God niet bestaat, hoef je vervolgens ook niet in hem te geloven. Wat je afwijst is het geloven er in, niet de God zelf.

Ze hebben hier een uitdrukking voor: Muggenziften, ook wel spijkers op laag water zoeken. Je gelooft niet in hem omdat je gelooft dat hij niet bestaat. Daar is niks mis mee.

Sommigen willen het geloof (pas) van anderen vernietigen. Omdat ze bang zijn dat zij die pad moeten belopen via dwang. Laat het dwang weg en er hoeft niets meer vernietigd te worden.

Éven los gezien van de religie. Sinterklaas & de kerstman bestaan ook niet. Toegevoegd na 3 minuten: Die kun ook wel ontkennen en het bestaan ervan wel of niet of niet afwijzen

Daarmee toon je aan dat geloven en God niets met alkaar van doen hebben, meer niet... Dus geloven trekt zich niets aan van God, en God trekt zich niets van aan of je gelooft... Dus als je dat ziet, dan ben je een stuk verder... God bestaat, hoe kan het anders zijn zoals het is? Dus dat is buiten kijf... Maar als jij dan gaat fantaseren over God, dat hij een baard heeft en natuurlijk man is enzovoort, ja dan klopt er weer niets van... God bestaat, maar niet die God die jij fantaseert... Dus laat je fantasie erover weg en WEES God...

Ha, die Lotus; Je draait de zaken om. Ik denk dat agnosten of athëisten niet in God geloven omdat hij volgens hun niet kán bestaan. Iemand die wel in God gelooft zoekt verder niet naar sluitende logica of bewijs achter Zijn bestaan, dat is immers de hele essentie van geloven.

Dat kan ALLEEN maar als je niet in hem gelooft. Als je WEL in hem gelooft en je ontkent zijn bestaan, dan wordt het wel erg ingewikkeld.

(kort samengevat) Als je niet weet of God bestaat, zou je hem herkennen? Een UFO daar in tegen zouden we wel herkennen van de vele plaatjes op internet, daarom kan een UFO identificeert worden als UFO. Het is afhankelijk van welke bron/geloof we een God scheppen. In de eerste instantie zou God onkenbaar zijn. Maar wie de bijbel als waargebeurd erkent ziet God ook verkeerd. De verhalen in de bijbel bijvoorbeeld zijn personificaties, en het zijn de handelingen en de gedachten van God. Om de bijbel op deze manier te lezen zouden we deze God kunnen leren kennen. het woord God an sich betekent ook een interessante persoonlijkheid. Tolstoi zei, "Je moet God niet zien door een geleende bril van de kerk" (sorry voor de afgezaagde uitsmijter/quote :D)

Als je niet in iemand gelooft bestaat die ook niet voor je.Het zou inderdaad gemakkelijker zijn dat niet voortdurend te moeten herhalen.

Mooie filosofische vraag. Als je iets benoemt, bestaat het inderdaad al. Ik zou zeggen dat het dan eerder zo is dat je als atheist niet zegt dat het begrip 'god' niet bestaat, maar dat het niet bestaat in de vorm die gelovigen denken. Je zegt dan namelijk dat God slechts een fantasie is, en dus wel bestaat als idee dat mensen in hun hoofd hebben, maar niet als echt wezen.... Laat ik het zo zeggen: als ik zeg dat er fliebelfriebels bestaan... het zijn paarse 50cm grote koeien.... Dan kan jij toch ook zeggen dat die niet ECHT bestaan, maar alleen mijn fantasie zijn? Doordat jij de naam uitspreekt en eraan denkt, ontstaan ze niet in het echt, alleen in ons hoofd....

Als god bestaat , waarom zeggen ze dan dat ze in god geloven? Dan zou men zeggen ik besta in god of zo. Persoonlijk vindt ik geloven in god, een vlucht voor angst voor de dood. Dat wil niet zeggen dat ik gelovigen niet respecteer, sterker nog ik ben jaloers. Want als je in god gelooft heb je een langer toekomst beeld dan ik. Bij mij stopt het na de dood, Bij gelovigen begint het dan pas.

Je kunt zeggen dat God niet bestaat omdat je geen tastbaar bewijs van zijn bestaan hebt, en dus geloof je niet in hem. Want tussen geloven en weten zit een wezenlijk verschil. Het is een geloof in God, geen weten, want met tastbare bewijzen is het geen geloof meer, maar is het wetenschap geworden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100